Extra zebrapad nodig voor veilig centrum Gennep!

De afgelopen week heeft de gemeente Gennep eindelijk voetgangersoversteekplaatsen gerealiseerd in het centrum. Hoog tijd dat dit probleem werd opgelost. De VVD Gennep was van begin af aan tegen het afschaffen van zebrapaden. Ons argument: wij kennen in onze samenleving veel kwetsbare inwoners, voor hen zijn zebrapaden noodzakelijk om veilig over straat te kunnen. Helaas werd er nu onvolledig werk geleverd en ontbreekt er nog steeds één oversteekplaats.

Feitelijk moeten wij concluderen dat de verkeersveiligheid en het veiligheidsgevoel in het centrum van Gennep met de inrichting van het shared space gebied de afgelopen jaren achteruit is gegaan. Het is een goed teken dat na overleg met de klankbordgroep is besloten om drie oversteekplaatsen voor voetgangers te realiseren. Het kruispunt van de Zandstraat en de Picardie is door de herinrichting van het gebied drukker geworden en voor voetgangers zeer onoverzichtelijk. Met name ouderen, mindervaliden en kinderen staan altijd weer voor een grote uitdaging als ze hier willen oversteken.

De VVD wil daarom zo snel mogelijk een extra voetgangersoversteekplaats gelegen vanaf stoep van de Stadsherberg richting Aldi/Rabobank/Hema. Het plaatsen van een extra oversteekplaats zal bijdragen aan een verbetering van onveilige situatie.

Tijdens de behandeling in de raad hebben wij ons amendement hierover aangehouden totdat duidelijk is hoe de 3 net aangelegde zebrapaden nu bevallen. Als wij geen verbetering in de verkeersveiligheid zien, komen wij hier zeker op terug! Mocht u uw ervaringen en tips voor het centum van Gennep met ons willen delen, stuur dan een mailtje naar fractie@vvdgennep.nl