Financiële middelen beschikbaar voor fietstunnel Weverstraat

Fantastisch nieuws om het weekend te starten: het College van burgemeester en wethouders heeft zojuist laten weten dat men inmiddels financiële ruimte heeft gevonden om de fietstunnel Weverstraat aan te leggen. Door een structurele verhoging van de rijksgelden uit het gemeentefonds kan de gemeente Gennep in 2018 en 2019 ruim 1,7 miljoen euro investeren.

Afgelopen week heeft de gemeenteraad mede op initiatief van de VVD unaniem een voorstel aangenomen tot realisatie van de fietstunnel. Tijdens de raadsvergadering was nog onduidelijk of het geld er zou zijn. De angst van vele omwonenden en fietsers – ‘uiteindelijk komt het geld er toch niet’ - leek toen bevestigd. Nu blijkt dat het geld er wel is.

Onze fractievoorzitter Janine van Hulsteijn is zeer tevreden met het bericht van de gemeente:

“Na het besluit van de raad heeft het College het signaal proactief opgepakt. Als VVD Gennep zijn wij zeer blij dat burgemeester de Koning en wethouder Lucassen meteen met een goede oplossing zijn gekomen. Dat is goed nieuws voor de veiligheid van vele fietsers en met name scholieren!”

Doel van de tunnel is om de veiligheid ter plaatse bij de rotonde Weverstraat/Brabantweg voor fietsers te verbeteren. Het wordt uiteindelijk een heuse ‘regenboogtunnel’ die als een unieke, hartelijke entree voor Gennep duidelijk maakt dat wij staan voor diversiteit, verbinding en de vrijheid om je eigen leven te leven!