Eerste werkbezoek 2019: De Haas Verhuur, Milsbeek

Voor het eerste VVD Gennep werkbezoek in 2019, viel het oog op De Haas Verhuur in Milsbeek. Alweer zo’n bijzonder familiebedrijf binnen de gemeentegrenzen van Gennep. Na de ontvangst door Willeke de Haas en kennismaking met de andere aanwezige familieleden, volgde een presentatie door Rick, alweer de derde generatie binnen de Haas Verhuur, over het ontstaan, de historie en de sterke groei van het bedrijf.

De Haas Verhuur werd in 1971 gestart door Henk en Nell de Haas en was oorspronkelijk in Gennep gevestigd. De start was goed, het assortiment tafels, stoelen en horecabenodigdheden werd sterk uitgebreid en al snel moest er verhuisd worden naar een ruimere locatie, in Milsbeek.

Het werd een echt familiebedrijf, toen in 1982 de twee zoons, met echtgenotes in de zaak kwamen. Goed voor een nog sterkere groei en uitbreiding van het verhuurassortiment. Naast meubilair, voor evenementen tot wel 20.000 personen, inmiddels ook complete tapinstallaties, biertap eilanden en zelfs tankbierwagens. Van koelkast tot koelcontainer, van buffet tot verkooppaviljoen: de Haas Verhuur heeft het. De klanten variëren van popfestival tot schoolexamen, bruiloften of gewoon een gezellig feest aan huis. En natuurlijk niet te vergeten, de Mè.rtzitting in Gennep.

Nieuw is de verhuur van complete chalets, ideaal voor kerstmarkten,  braderieën en festivals. Een eigen ontwerp, met als voordeel dat het hele huisje in maar 3 minuten kan worden opgezet en later weer afgebroken. Het bedrijf is dan wel uitgegroeid tot een van de grootste verhuurders in Nederland. Opa Henk de Haas werkt gewoon nog steeds mee, met het controleren en repareren van de verhuurde stoelen en tafels.

Al met al was het voor de VVD delegatie, met ondermeer fractievoorzitter Holger Rodoe, raadslid Bram Nijst, de burgerraadsleden Beppie Bosten en Silvia van Emmerik en overige leden, weer een leuk, interessant en vooral nuttig werkbezoek.

Familie de Haas: bedankt!