Janine beschikbaar als lijsttrekker in 2022

Voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 is wethouder Janine van Hulsteijn beschikbaar als lijsttrekker voor de VVD in de gemeente Gennep. ‘Ik ben beschikbaar, mits de VVD leden mij nog eens willen als lijsttrekker’, aldus Janine.

Janine: ‘De afgelopen jaren hebben wij met de Gennepse VVD veel goed werk kunnen verrichten in de coalitie samen met CDA en SP. Met elkaar zorgen we momenteel ook voor de nodige stabiliteit in onze gemeente waar het de enorme beproeving met het virus voor ons en onze inwoners betreft. We zien echter ook dat het belangrijke werk voor onze gemeenschap nog niet klaar is, dat er nog veel moet en kan gebeuren. Ik denk eigenlijk niet dat het ooit klaar is. Aan dit werk, aan de nodige stabiliteit en aan de moeilijke fase na de crisis wil ik opnieuw een bijdrage leveren. Daarom stel ik mij opnieuw kandidaat als lijsttrekker van de VVD Gennep.’

‘Het is nog een jaartje tot aan de gemeenteraadsverkiezingen en we hebben met deze crisis gezien dat van vandaag op morgen veel kan veranderen, dus zeker ook in een jaar. Toch denk ik dat we voor de komende maanden, maar zeker ook de komende jaren volop moeten inzetten op het herstel van onze samenleving en ons lokaal MKB. We zien dat veel middenstandsbedrijven het verdomd lastig hebben door alle maatregelen vanuit de Rijksoverheid, dat winkels en horeca in het hart van Gennep op omvallen staan. De afgelopen jaren heb ik als wethouder Economische Zaken al veel stappen kunnen zetten samen met tal van enthousiaste ondernemers, maar na deze crisis begint de wederopbouw eigenlijk opnieuw. Die faciliterende en ondersteunende rol van de gemeente wil ik ook de komende jaren weer gaan vervullen. Zodat ondernemers weer volop kunnen gaan ondernemen, zodat onze inwoners hun banen behouden bij onze middenstandsbedrijven.’

Tijdens een gezamenlijke vergadering met de VVD-raadsfractie heeft Janine van Hulsteijn haar beschikbaarheid kenbaar gemaakt. De raadsfractie heeft unaniem steun uitgesproken voor de kandidaatstelling tot lijsttrekker van de VVD Gennep. De komende maanden zal de procedure door het regionaal bestuur worden gestart om te komen te aanwijzen van een lijsttrekker, waarna de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen wordt samengesteld. Geïnteresseerden voor een plek op de lijst kunnen contact opnemen met de fractievoorzitter Holger Rodoe via holger.rodoe@vvdgennep.nl