Koninklijke onderscheiding Johan Smedema

Een paar jaar geleden liet Marian zich ontvallen dat zij het zo leuk en welverdiend zou vinden als Johan een lintje zou krijgen. Bijna 2 jaar zijn we er als VVD Gennep, samen met de Rotary en Vrienden van het Maasziekenhuis mee bezig geweest maar vandaag, donderdag 26 april, was het dan eindelijk zo ver. We hadden ons dierbare lid Johan Smedema naar de kelder van de bibliotheek gelokt middels een excuus. Om 09.30 uur kwam hij dan ook braaf opdagen met Marian aan zijn zijde. Hij had helemaal niks in de gaten en liep de trap af samen met Holger en Marian. Op een gegeven moment zag hij een fellow Rotarian staan en zijn zonen met gezin... het kwartje viel, Johan kreeg een lintje tijdens de lintjesregen!

Zeer welverdiend is Johan vandaag gedecoreerd tot lid in de Orde van Oranje Nassau om de volgende redenen:

Johan Smedema is medeoprichter en secretaris van de Stichting Vrienden van het Maasziekenhuis en betrokken bij diverse projecten en activiteiten t.b.v. ernstig zieke patiƫnten.

Sinds 1984 maakt hij deel uit van de fractie van VVD Gennep, respectievelijk VVD Maasland. Daarbinnen vervulde hij diverse functies: van campagneleider tot bestuurslid en voorzitter van de jubileumcommissie. Johan is ook actief lid van de Rotary en heeft daarbinnen o.a. Stichting Jeugdkamp Boemerang mede opgericht. Zij organiseren jaarlijks een jeugdkamp voor kinderen die wegens omstandigheden niet op vakantie kunnen gaan.

Daarnaast is Johan al meer dan 50 jaar actief betrokken bij de NVM.

Kortom: een zeer actief mens waar wij als VVD Gennep bijzonder trots op zijn!