Gennepse bierproeverij tijdens Politiek&Pils

Vrijdag 22 maart was er weer een Politiek&Pils, deze keer in de Mouter. Gezellig en druk, met zo kort na de Provinciale Staten verkiezingen natuurlijk aandacht voor de resultaten van de VVD in Limburg. Fractievoorzitter Holger Rodoe vertelde over de verkiezingsresultaten in zijn welkomstwoord, waarbij wethouder Janine van Hulsteijn extra in het zonnetje werd gezet.

Met haar plaats 31 op de lijst voor VVD Limburg, was ze goed voor maar liefst 626 voorkeurstemmen. Nadat haar daarvoor een bloemetje was aangeboden, bedankte Janine het campagneteam voor de inzet. Later op de middag kwam ook de gekozen VVD kandidaat Leon Bastiaans uit Venlo nog even aan het woord, om te vertellen hoe hij zich voor de provincie zal gaan inzetten.

Dat was het dan voor het politieke deel, de rest van de avond  werd besteed aan het onderwerp Pils. Of beter gezegd bier, in bredere zin: Hay van Aarensbergen was uitgenodigd om te vertellen over het verleden en heden van het Genneps bier de Tortelduif, oftewel de Toertel. Zijn presentatie was bepaald niet droog, want tijdens zijn enthousiaste verhaal kon een aantal bieren van de Toertel en andere brouwerijen worden geproefd. Als dank kreeg Hay aan het eind van de middag als eerste het nieuwe VVD  plankje met kaas en noten overhandigd, door fractievoorzitter Holger Rodoe. Daarmee kwam een einde aan een gezellige en informatieve Politiek&Pils.

Anita van de Mouter, bedankt voor je gastvrijheid!