Groot, groter, grootst…. VVD Gennep was bij BlowUps in Heijen

Voor een architect of kunstenaar, reclamebureau of TV producent, een museum of pretpark: in Heijen kun je terecht voor de meest uiteenlopende opdrachten, als het maar groot moet zijn.

Bedrijfsleider Jop Meuleman ontving de VVD bezoekers met een korte uitleg over de werkwijze van BlowUps. Nou ja, kort, ze kunnen zo veel, dat ook bij de rondleiding door de grote bedrijfshal, bij de verschillende objecten die momenteel worden vervaardigd, uitgebreid stil werd gestaan bij de technieken die bij zo’n perfecte uitvergroting worden toegepast. Met zo’n 15 medewerkers kunnen al die verschillende technieken in eigen huis worden uitgevoerd. Mooi om te zien hoe zo’n object stapsgewijs wordt opgebouwd, deels machinaal maar vooral met heel veel, nauwkeurig handwerk.

De vaak enorme objecten , soms wel huizenhoog, vinden hun plaats in binnen- en buitenland. Wie bijvoorbeeld wel eens naar Amsterdam rijdt over de A2, kan bij Breukelen een enorm KIA Picanto automodel zien staan. En recent was BlowUps in het nieuws met een 8,5 meter hoog kunstwerk, dat in het Amsterdamse museum Nemo werd geplaatst. Het zijn maar een paar voorbeelden van het veelzijdige vakmanschap van BlowUps.

Wethouder Janine van Hulsteijn, fractievoorzitter Holger Rodoe, de burgerraadsleden Beppie Bosten, Silvia van Emmerik en Charles Logcher, alsmede enkele VVD leden, waren unaniem van mening: interessant werkbezoek aan een interessant bedrijf.

Jop, bedankt voor de ontvangst en de uitgebreide rondleiding en veel  succes voor de ongetwijfeld mooie toekomst van BlowUps!