Samenwerking met de FDP Goch

Het mag wel worden gezien als een voorbeeld van goede grensoverschrijdende samenwerking: sinds 18 april 2015 is Arie Kerkman namelijk voorzitter van de FDP Goch. Op zich klinkt het niet als nieuws, maar wel als je weet dat Arie daarnaast ook actief lid is in de steunfractie van de VVD Gennep en voorheen secretaris van onze lokale afdeling.

Vol enthousiasme spreekt Arie Kerkman over zijn functie als voorzitter van de Ortsverband FDP Goch:

‘Het is een eer om alsNederlander de voorzitter te mogen zijn van een Duitse afdeling van eenbelangrijke liberale partij, de FDP Goch. Naast mijn voorzitterschap mag ik ook ervaring opdoen in de lokale politiek van Goch en was ik ook verkiesbaar tijdensde Kommunalwahlen. Als voorzitter probeer ik de FDPGoch verder op de kaart zetten, de mensen nog beter bereiken met ons liberaalgeluid en de grensoverschrijdende samenwerking verdiepen.’

Naast zijn voorzitterschap bij de FDP Goch is Arie ook coordinator van grensoverschrijdende samenwerking tussen de FDP en VVD in het gebied Niederrhein/Noord-Limburg. Dat heeft o.a. geresulteerd in de steun tijdens verkiezingscampagnes in Goch en Gennep. Daarnaast heeft hij meegewerkt aan een grensoverschrijdend project voor werkgelegenheid.

We zijn zeer blij met de goede samenwerking tussen onze twee liberale partijen. Daarmee is het mogelijk ook politiek gezien de samenwerking tussen Gennep en Goch te versterken!

Holger Rodoe

Janine van Hulsteijn