Mogelijke komst AZC in Heijen

De VVD Gennep heeft kennis genomen van de raadsinformatiebrief en de brief aan de bewoners in Heijen over de mogelijke komst van een asielzoekerscentrum in Huys Heijen. Wij hebben er bewust voor gekozen om niet bij het fractievoorzittersoverleg hierover aanwezig te zijn. Vandaar dat wij op dit moment alleen over de informatie beschikken zoals die door de gemeente vandaag is gepubliceerd.

Eerder hebben wij al aangegeven dat wij tegen grootschalige opvang van asielzoekers in de gemeente Gennep zijn. Het nu voorliggende voorstel betreft opvang van 150 asielzoekers voor een periode van 5 jaar. De besluitvorming door de gemeenteraad staat gepland voor 18 april 2016. Wij zullen ons nu beraden op de impact die een dergelijk besluit zal hebben op de bewoners van Heijen, maar ook de consequenties voor Gennep, Milsbeek, Ottersum en Ven-Zelderheide. Nu is het wat ons betreft aan de inwoners van de gemeente Gennep om hun inbreng te leveren. Wat denkt u? Mail ons via azc@vvdgennep.nl!