Arie Kerkman gastbestuurslid FDP Niederrhein

Het Gennepse VVD lid Arie Kerkman is tijdens de afgelopen bestuursvergadering van de FDP Niederrhein benoemd tot ‘gastbestuurslid’ vanuit de VVD. Een nieuwe functie bij onze liberale zusterpartij om de samenwerking tussen FDP Niederrhein en VVD regio Zuid te versterken. Binnen de VVD regio Zuid is Arie Kerkman tevens lid van het grensoverschrijdend netwerk dat de contacten moet onderhouden met onze zusterpartijen in Duitsland en België.

Op uitnodiging van Dietmar Brockes, voorzitter van de FDP Niederrhein en parlementslid in Nordrhein-Westfalen, waren Jacques Michel Bloi en Arie Kerkman van het grensoverschrijdend netwerk van de VVD regio Zuid als gasten aanwezig bij de bestuursvergadering van de FDP Niederrhein. Tijdens de vergadering gaven zij uitleg over de nieuwe structuur van de VVD en werd gesproken over een betere samenwerking tussen de FDP Niederrhein en de VVD regio Zuid.

Er werd onder andere afgesproken om veel meer informatie en kennis onderling uit te wisselen. Een voorbeeld hiervan zijn de actuele ontwikkelingen van Greenport Venlo. Voor Dietmar Brockes is een verdere samenwerking op politiek en bestuurlijk niveau een belangrijke meerwaarde van de contacten tussen FDP en VVD. “Wij kunnen veel van elkaar leren en elkaar versterken aan beide kanten van de grens, zowel in de politiek als binnen de partij”, aldus Dietmar Brockes.

Gedurende de bespreking werd men zo enthousiast, dat spontaan werd voorgesteld een ‘gastbestuurspost’ te creëren om de contacten met de VVD regio Zuid te onderhouden. Arie Kerkman gaat deze functie bekleden, ervaring heeft hij op het gebied van grensoverschrijdende samenwerking. Hij is sinds vele jaren betrokken bij de VVD Gennep, waar hij de contacten onderhoud met de Duitse liberalen in Kreis Kleve. Daarnaast is hij voorzitter van de FDP in Goch, in die hoedanigheid ook automatisch lid van het bestuur van de FDP Kreis Kleve. Politiek is hij actief betrokken als commissielid in de gemeenteraad van Goch en in werkgroepen van de FDP in het deelstaatparlament in Düsseldorf.