Nieuwe brochure voor belanghebbenden bij ruimtelijke plannen in de grensregio!

Iedereen kent ze, de plannen voor een groot windmolenpark in Kranenburg Duitsland, ongeveer op de grens met Nederland aan de Kartenspielerweg. Daarbij rees al snel de volgende vraag: wat kun je nou als Nederlandse belanghebbende?

De VVD Gennep heeft toen meteen een brief geschreven naar Minister Henk Kamp (VVD) en die vraag voorgelegd. Daarop kregen we een uitgebreid antwoord van de minister waaruit bleek dat het ministerie zich erg goed in de materie had verdiept. Maar het bleef niet bij die ene brief.

Ons VVD Tweede Kamerlid Hayke Veldman uit Nijmegen zat ook bovenop deze zaak en wist dat vorig jaar Nederlandse grensbewoners in onder andere Gennep en Groesbeek moeite hadden met het kunnen indienen van bezwaren tegen bouwplannen aan de Duitse kant van de grens. Hayke heeft daarop Minister Henk Kamp om betere informatie gevraagd. Deze is nu in een handige brochure terug te vinden op rijksoverheid.nl (klik op de link of zie onderstaande bijlage)

Dit is nou een goed voorbeeld van de werkwijze van de VVD. We lopen op lokaal niveau tegen een probleem aan, geven dat door aan onze vertegenwoordigers in Den Haag en vervolgens er komt een prima bruikbaar document waarin iedereen kan vinden wat hij kan doen tegen ruimtelijke ontwikkelingen aan de andere kant van de grens!