Traditioneel kent de Regio van de Smaak na de zomer een Week van de Smaak waar aandacht wordt gevraagd voor diverse evenementen. De opening van deze week op het Floriadeterrein bood ondernemers en gemeenten de ruimte om hun producten te promoten. Veel van de gemeenten uit de Regio Venlo maakten dan ook dankbaar gebruik van deze mogelijkheid om voor een breed publiek zichtbaar te zijn. Zo had bijvoorbeeld de gemeente Bergen een mooie stand met toeristische informatie over wandel- en fietsroutes. De gemeente Horst aan de Maas was aanwezig met streekproducten en ook Venray was te vinden op de belevingsmarkt in het gebouw Villa Flora.
Zichtbaar afwezig was helaas de gemeente Gennep en ook het aantal bedrijven en ondernemers uit onze gemeente was helaas beperkt. Gezien hebben we enkel Kamps Sperziebonen uit Ottersum en AfricanStyle uit Gennep.
Inmiddels heeft de VVD om toelichting verzocht voor deze misser van de gemeente. Het was immers een uitgelezen kans om onze gemeente te promoten zonder hoge kosten! De gemeente geeft aan expliciet ervoor te hebben gekozen om de Regio van de Smaak alleen lokaal te promoten. Helaas zien ook emkele andere politieke partijen onze bezwaren niet: zo werd aangegeven dat er slechts enkele bezoekers uit Gennep waren geweest en dat promotie daarom ook niet zinvol zou zijngeweest. Een onbegrijpelijk standpunt wat ons betreft.
Voor de VVD betekent promotie juist dat je mensen en bedrijven van buiten de gemeente probeert naar Gennep te trekken en niet om buiten de gemeente aan de eigen inwoners uit te leggen hoe mooi onze gemeente is. Dat is de wereld op z’n kop! Al met al was het een geslaagd evenement en was het daarmee een gemiste kans voor de gemeente Gennep en Gennepse ondernemers.