Holger Rodoe

© VVDGennep2021

Mijn naam is Holger Rodoe, 27 jaar en woonachtig in onze prachtige stad Gennep!

Vanaf 2011 t/m 2016 was ik voor het eerst raadslid in de gemeente Gennep en toen ook het jongste lid van de gemeenteraad. Het was wel bijzonder om met 19 jaar raadslid te mogen worden en me te mogen inzetten voor de toekomst van onze gemeente. Sinds 2018 ben ik terug in de gemeenteraad en mag ik - als opvolger van Janine van Hulsteijn - de rol van fractievoorzitter namens onze partij vervullen.

In het dagelijks leven ben ik werkzaam als milieuplanoloog, dat maakt dat ik in de gemeenteraad ook nauw betrokken ben bij alle ruimtelijke ontwikkelingen. Daarnaast ben ik, sinds ik in 2011 raadslid werd, woordvoerder voor onderwerpen rondom zorg en welzijn.

De afgelopen jaren heb ik, samen met mijn fractiegenoten en met onze partners in de coalitie, ingezet op realisatie van het ambitieuze coalitieakkoord dat wij met CDA en SP hebben geformuleerd. Nu we richting het einde van deze raadsperiode terug kunnen kijken, mogen we best trots zijn op de vele stappen die we hebben gezet om onze gemeente een stukje beter en mooier te maken. Een gemeente waar we inwoners en ondernemers de ruimte geeft om te kunnen groeien en ondernemen. Trouwens een perfect voorbeeld van de uitgangspunten van de VVD: in eerste instantie heeft ieder individu een eigen verantwoordelijkheid, de overheid moet faciliteren en daar waar het echt nodig is ook ondersteuning bieden.

Door liberaal beleid op lokaal niveau kunnen bedrijven bijvoorbeeld nieuwe banen creĆ«ren, kunnen we meer inspelen op de toeristische toekomst van de gemeente en blijven uiteindelijk onze dorpen leefbaar.

Vragen? Neem contact op via fractie@vvdgennep.nl