Holger Rodoe

© VVD Gennep

Mijn naam is Holger Rodoe, 27 jaar en woonachtig in onze prachtige stad Gennep!

Gedurende de jaren 2011 - 2016 was ik al eens raadslid namens de VVD Gennep en toen het jongste lid in onze gemeenteraad. Het was wel bijzonder om met 19 jaar raadslid te mogen worden en me te mogen inzetten voor de toekomst van onze gemeente. Daarbij sta ik vooral voor een gemeente die aantrekkelijk is en blijft voor jongere generaties. Wij hebben een unieke ligging in de grensregio met Duitsland, maar ook met Brabant, Gelderland en als onderdeel van onze Provincie Limburg.

Met uitstekend onderwijs in onze eigen gemeente zoals bijvoorbeeld de kleinschalige scholen aan de Picardie, bij 'superschool' het Elzendaal en in de regio met het hoger onderwijs in Nijmegen, Venlo en Kleve hebben wij veel te bieden voor de opvoeding van kinderen. Wat hebben we om jongeren ook na hun opleiding in onze regio een toekomst te bieden? Best veel: prachtige bedrijven, een unieke leefomgeving die interessant is voor toeristen en een geweldige gemeenschapszin. Dat laatste valt me ook op in mijn rol als secretaris van het kerkbestuur in Gennep. Echter, we kunnen het nog veel beter doen!

Het is essentieel dat de gemeente Gennep een stapje terug doet van haar paternalistisch gedrag en inwoners en ondernemers de ruimte geeft om te kunnen groeien en ondernemen. Trouwens een perfect voorbeeld van de uitgangspunten van de VVD: in eerste instantie heeft ieder individu een eigen verantwoordelijkheid, de overheid moet faciliteren en daar waar het echt nodig is ook ondersteuning bieden.

Door liberaal beleid op lokaal niveau kunnen bedrijven bijvoorbeeld nieuwe banen creĆ«ren, kunnen we meer inspelen op de toeristische toekomst van de gemeente en blijven uiteindelijk onze dorpen leefbaar.

Het wordt tijd om deze grenzeloze kansen daadwerkelijk te grijpen. Daar wil ik graag een steentje aan bijdragen. Zeker ook vanuit de gemeenteraad.

Mail

holger.rodoe@vvdgennep.nl