Ontwikkelingen nieuw parkeerbeleidsplan...

Onder leiding van de verantwoordelijk beleidsmedewerker wordt gewerkt aan de actualisatie van het gemeentelijk parkeerbeleidsplan. Dit beleidsplan behelst de totale parkeerproblematiek in de gemeente. Dus niet allen voor het centrum van Gennep, maar ook voor bijvoorbeeld industrieterreinen en (oude) woonwijken.

Om een breed draagvlak voor de hierin te maken keuzes te creëren, heeft de gemeente er voor gekozen burgers, belangenorganisaties en de politiek in dit proces te betrekken.

Op 17 november vond een rondetafelgesprek plaats waar diverse vertegenwoordigers uit de samenleving aanwezig waren. In dit gesprek zijn knelpunten en mogelijke oplossingen geïnventariseerd. Ook hebben de deelnemers een lijst met stellingen voorzien van hun mening (eens of oneens).

Op 16 december zijn de resultaten van de bijeenkomst besproken met vertegenwoordigers van de politieke partijen. In deze goed georganiseerde sessie is op een constructieve manier gediscussieerd over de te maken keuzes. De verwachting is, dat door deze afstemming vooraf, er straks een nieuw parkeerbeleidsplan aan de Raad zal worden aangeboden dat kan rekenen op brede steun.

Onze complimenten aan de gemeente Gennep voor de manier van aanpak van dit dossier!

De fractie van de VVD Gennep is op de hoogte van de parkeerproblematiek op het bedrijventerrein Groote Heeze in Heijen. Wij zullen dit nadrukkelijk aan de orde stellen, met als doel een passende oplossing te vinden. Heeft u suggesties of opmerkingen rondom het parkeerbeleid in de gemeente Gennep? Laat het ons weten op fractie@vvdgennep.nl