Geslaagd bezoek bij camping de Bloksberg

De VVD fractie was afgelopen vrijdag 27 mei op werkbezoek bij camping de Bloksberg. Dit werkbezoek was een vervolg op het eerdere bezoek van onze raadsleden Janine van Hulsteijn en Fred Knigge, destijds in het kader van de discussie over de gratis camperplaatsen binnen de gemeente Gennep. Een geslaagde middag met veel nieuwe inzichten en informatie voor onze fractie!

Camping de Bloksberg aan de Stiemensweg te Gennep is gelegen op een unieke locatie binnen onze gemeente, aan de oevers van een meer met kristalhelder water. Het familiebedrijf, opengesteld van april t/m september, exploiteert deze camping al meer dan 20 jaar. Naast vaste (sta)caravan plaatsen beschikt de camping ook over meerdere plaatsen voor kort verblijf (caravans en tenten) en specifiek ingerichte camperplaatsen.

Tijdens het werkbezoek werd een aantal speerpunten op gemeentelijk niveau benoemd:

• Onvrede over het heffen van toeristenbelasting; de toerist zorgt immers al voor bestedingen in de gemeente
  • Als je al toeristenbelasting heft, laat dat dan voor de volle 100% ten goede komen aan de toeristische sector
  • Het tarief van de toeristenbelasting wordt jaarlijks verhoogd, maar veel te laat in het jaar om als lid van branche organisatie Recron tijdig de tarieven richting vaste klanten te kunnen communiceren
  • Er is grote behoefte aan een uitgebreider fietspadennetwerk in het omliggende gebied, waarbij ook aandacht gevraagd wordt voor onderhoud hiervan
  • Motorcrossers veroorzaken veelvuldig overlast in het Heijense bos. Hiertegen wordt helaas in het geheel niet handhavend opgetreden

De fractie van de VVD Gennep bedankt de familie van Geldere voor het hartelijke welkom en de inbreng die wij mochten ontvangen.

Onze raadsleden gaan regelmatig samen met fractieleden op bezoek bij bedrijven, verenigingen en organisaties. Graag komen wij ook eens bij u langs om kennis te maken zodat wij uw ervaringen en informatie mee kunnen nemen bij de besluitvorming van de gemeenteraad. Neem contact op met ons via fractie@vvdgennep.nl.

Uw fractie VVD Gennep