Rondweg Milsbeek: Een trieste vertoning!

Het was een drukke en bijzondere avond op 15 december jl. in de raadzaal van Gennep. De gemeenteraad sprak over het voorstel tot vaststelling van het bestemmingsplan Rondweg Milsbeek. Er waren tal van mensen gekomen om het debat persoonlijk te volgen maar helaas mochten slechts een beperkt aantal mensen daadwerkelijk in de zaal zitten vanwege de brandveiligheid. Gelukkig werd het debat ook live uitgezonden door de lokale omroep Nima.

Vandaar dat u hier dan ook geen lange tekst met mijn inbreng als fractievoorzitter zult lezen, maar dat u het standpunt van de VVD Gennep nog eens kunt bekijken via dit filmpje:

De hele raadsvergadering was een zeer trieste vertoning door de manipulatieve inbreng van coalitiepartijen en het College van burgemeester en wethouders, een vooropgezet toneelstukje van de bovenste plank; onbehoorlijk bestuur ten top! Samen met het CDA en de PvdA hebben wij er voor gekozen om dit slechte en doorzichtige spel van de coalitiepartijen af te wijzen. Het gehele College kreeg van ons een welverdiende motie van wantrouwen aan zijn broek. De inbreng met het voorlezen van de motie van wantrouwen kunt u ook terugkijken.

Het zal niemand verbazen dat uiteindelijk de motie van wantrouwen is verworpen door de coalitiepartijen en dat het bestemmingsplan Rondweg Milsbeek niet is vastgesteld. Nu is het afwachten welke juridische en financiƫle gevolgen dit heeft voor de gemeente Gennep en hoe groot de imagoschade zal zijn.

Samen met mijn fractiegenoot Holger Rodoe en de collega raadsleden van de oppositie zal ik me blijven inzetten voor het aanleggen van deze rondweg, maar bovenal ook voor een behandeling van raadsvoorstellen volgens de geldende regels van behoorlijk bestuur!

Uw VVD Gennep fractievoorzitter Janine van Hulsteijn