Lekker werkbezoek bij Arts Bakkers in Ottersum!

Zoals u wellicht weet, brengen wij elke maand een werkbezoek aan een organisatie in onze gemeente. Dit keer deed de VVD Gennep Arts Bakkers (www.artsbakkers.nl) in Ottersum aan. Leerzaam, maar vooral ook lekker!

Arts Bakkers is al sinds jaar en dag een begrip in onze gemeente, maar dit letterlijke ‘kijkje in de keuken’ gaf verassend inzicht in dit mooie familiebedrijf. Arts heeft met winkels in Nieuw-Bergen, Gennep (2x) en Ottersum zo’n 35 man in dienst. Naast de eigen winkels zie je de producten terug in winkels in Nijmegen en Mook, maar ook bij vele horeca-adressen in de regio.

Na ontvangst met een kop koffie door Sjoerd en vader Harry Arts, kregen we een impressie van het bakkerijmuseum dat gevestigd zit in het pand aan de St. Janstraat. Onder het genot van een nonnevot en vol humor en anekdotes vertelde Harry over de geschiedenis van het bakkerijbestaan.

Daarna volgde een rondleiding door de productieruimtes van de bakkerij. Piet Arts, oom van Sjoerd, was op dat moment bezig met de eerste paaschocoladewerken. Al snel werd duidelijk dat het hier gaat om vakmanschap. Nadat de rondleiding zich voortzette werd van gedachten gewisseld over lokale thema’s als winkelleegstand en de ontwikkeling van het centrum van Gennep.

Al met al kunnen we wederom spreken van een leuk en interessant werkbezoek aan een prachtig familiebedrijf in onze gemeente. Via deze weg nogmaals dank aan Sjoerd en vader Harry voor de gastvrijheid!

Bram Nijst