Snel internet essentieel voor de toekomst!

Er moet snel internet komen in de hele Gemeente Gennep, dus in alle dorpen, het buitengebied en de bedrijventerreinen. Kijkend naar waar internet tegenwoordig allemaal voor nodig en wenselijk is, dan is het essentieel dat we vaart maken met het aanleggen van een betere internetverbinding. Dat horen we ook regelmatig tijdens onze werkbezoeken aan lokale ondernemers en verenigingen. Als VVD Gennep hebben wij daarom ook voorgesteld onderzoek te doen naar de mogelijkheden.

Uit dat onderzoek blijkt nu dat veel inwoners het plan steunen, dat lokale ondernemers behoefte hebben aan beter internet voor behoud van werkgelegenheid en dat met name bewoners en agrariƫrs in het buitengebied baat hebben bij een vitaal platteland. Het is wat ons betreft taak van de lokale overheid om nu deze ontwikkeling te faciliteren en leefbaarheid te bevorderen. Vandaar dat wij graag bereid zijn financieel te investeren in de toekomst van onze gemeente Gennep!