Tijdens de braderie is Gennep een echte regiogemeente

De Gennepse braderie was ook dit jaar weer een succes! Voor de tweede keer stond onze fractie op de braderie om met u van gedachte te wisselen over wat er goed gaat en wat juist beter kan in de gemeente. Onze actie 'Bakkie Doen' met de koffie truck trok ook dit jaar weer veel belangstelling en de gevoerde gesprekken hebben ons veel informatie voor onze raadsfractie opgeleverd.

© Jos Gröniger (Concentra ...

Op zondag 28 mei had de ondernemersvereniging samen met Empire Entertainment voor de 41ste keer de Gennepse braderie georganiseerd. Van Joop de Boer in de Niersstraat tot aan het eind van de Spoorstraat stonden honderden kramen, waren veel winkels open en werden er diverse activiteiten georganiseerd. Het was wederom gezellig druk in ons stadje!

Vanaf onze standplaats tegenover Novita meubelen konden we met onze VVD-truck de vele bezoekers een gratis bakkie koffie aanbieden en met ze in gesprek gaan. Naast de steun van onze eigen fractie en bestuursleden was o.a. Jacques Michel Bloi, de fractiemedewerker van de VVD Limburg uit Landgraaf gekomen om ons te helpen. Verder hadden ook onze vrienden van de FDP Goch de moeite genomen ons te bezoeken en wel op de fiets!

Maar niet alleen zij kwamen van buiten onze gemeentegrenzen. Door de vele bezoekers uit het Land van Cuijk, Noord-Limburg en Duitsland hadden wij ook mooie gesprekken over regionale en grensoverschrijdende onderwerpen. Tijdens de braderie heeft Gennep echt een aantrekkingskracht voor de hele regio! Een prima zaak; dat moeten we proberen uit te breiden!

Onze conclusie van deze actie is dan ook duidelijk:

Mensen hebben steeds meer het gevoel dat het goed gaat in onze gemeente en in Nederland! Wij hebben hierover veel leuke gesprekken gevoerd. Daarbij kregen we echter ook veel suggesties voor wat er nog beter kan in de gemeente en onze regio. Uw inbreng wordt meegenomen in onze fractie en regionale onderwerpen hebben we doorgestuurd aan onze collega-fracties.

Heeft u nog suggesties over wat er beter kan?

De VVD Gennep dankt iedereen die ons tips gegeven heeft. We kunnen en zullen deze goed gebruiken! Op zaterdag 8 juni hebben we weer een ‘bakkie doen’ actie op de markt op het Jan Lindersplein van 10.00 – 12.00 uur. U bent ook daar weer van harte welkom om ideeën uit te wisselen!