Geslaagd bezoek bij SV Milsbeek!

Zaterdag 23 september waren Janine van Hulsteijn en ik op uitnodiging van het bestuur van de SV Milsbeek te gast bij de seizoensopeningswedstrijd van SV Milsbeek 1 tegen SDDL op hun mooie sportpark in Milsbeek. Een geslaagd bezoek ondanks een nederlaag – trouwens onterecht omdat de scheidsrechter tot twee keer toe een doelpunt van onze Milsbeekse voetballers afkeurde!

We werden van harte welkom geheten met een lekkere kop koffie en hebben vervolgens uitvoerig gesproken met bestuursleden en vrijwilligers van de vereniging. Uiteraard kwamen daarbij diverse onderwerpen aan de orde zoals de toekomst van de sportverenigingen in de gemeente Gennep, de rol van de politiek hierin, de belangrijke rol van vrijwilligers bij het in stand houden van de vereniging, diefstal en vernieling op het complex en de financiële uitdagingen waar men bij de SV Milsbeek voor staat.

Onderdeel van het werkbezoek was een rondleiding over het sportcomplex dat gedeeld wordt met korfbalvereniging SPES. De centrale accommodatie met kantine, kleedruimte en sanitair is recentelijk, met hulp van vrijwilligers, geheel gerenoveerd en naar de eisen van de huidige tijd ingericht. Het resultaat mag er zijn; SV Milsbeek mag hier met recht trots op zijn!

Ook de door vrijwilligers gerealiseerde bouw van de opslagruimte, waar alle materialen, gereedschap en machines hun plaats hebben, verdient complimenten. Met als basis staalwerk uit een Duitse noodschool en bakstenen afkomstig van de voormalige steenfabriek in Milsbeek, is een bijzonder bouwwerk tot stand gekomen.

Wij kijken terug op een zeer geslaagd bezoek aan de SV Milsbeek. Juist met oog op het behouden van lokale sportfaciliteiten zullen we ook in toekomst het goede contact met SV Milsbeek – evenals met de overige sportverenigingen – onderhouden. Dat is tenslotte van groot belang voor de vereniging en alle actieve sporters in onze gemeente!