N271: Stevig signaal richting Provincie nodig!

Afgelopen week zijn wij benaderd door VVD Limburg met nieuws inzake de N271, en daar werden we niet vrolijk van! Gedeputeerde Geurts heeft namelijk een plan van aanpak voor de N271 bij Gennep gemaakt maar heeft daarbij verzuimd de gemeente Gennep te betrekken. De VVD vindt dit echt ongehoord en heeft dit gisterenavond laten agenderen tijdens de raadsvergadering.

© GoogleMaps

Gedurende het debat met de wethouder bleek onze informatie correct te zijn. De gedeputeerde heeft de gemeente totaal niet betrokken bij deze nieuwe ontwikkelingen. Ook al is de Provincie Limburg formeel de wegeigenaar en dus verantwoordelijk, de gemeente moet uiteindelijk ook een financiƫle bijdrage leveren en heeft daarnaast ook een maatschappelijk belang bij een goed wegennet.

Het nieuwe plan van aanpak gaat dus weer voor vertraging in de uitvoering zorgen en nog erger, lijkt aan te sturen op een eenbaansweg. Dat willen onze burgers niet, dat willen wij als VVD niet en dat wil de meerderheid van de gemeenteraad dus niet! Wij zijn het dan ook helemaal niet eens met deze gang van zaken en hebben het college opgeroepen een stevig signaal richting de gedeputeerde af te geven: we houden ons gewoon aan de gemaakte afspraken!

Het college van Gennep zal naar aanleiding van onze vragen op korte termijn (begin 2018) met de Gennepse stakeholders gaan zitten om een eenduidige boodschap op te stellen die dan naar Maastricht gaat.

Wij blijven er bovenop zitten en moeten dit probleem meteen aan de voorkant afschieten voordat we straks ongewild geconfronteerd worden met een eenbaansweg op de N271 in Gennep.