Boeiend bezoek bij Jan Nas

Op vrijdag 9 maart zijn wij op werkbezoek geweest bij Loon- en Gewasverzorgingsbedrijf Jan Nas in Ottersum. Na een hartelijke ontvangst door Jan en Charlotte, met koffie en vlaai van de lokale warme bakker, begon Jan met enthousiasme te vertellen over het ontstaan en de geschiedenis van het familiebedrijf.

© VVD Gennep

Jan vertelde hoe zijn vader van koeien, naar varkens en uiteindelijk naar akkerbouw is overgegaan. Jan was als kind meer geïnteresseerd in techniek. Zo heeft Jan het bedrijf uiteindelijk door ontwikkeld naar het Loon- en Gewasverzorgingsbedrijf Jan Nas zoals dat het vandaag de dag is. Wist u dat Jan Nas ook ver buiten de gemeente nog actief is met zaden poten en dat hij recentelijk een nieuw bedrijf OMC heeft opgestart? Door het wegvallen van LMC heeft Jan Nas met een aantal oude LMC-monteurs de taak van technische ondersteuning en mechanisatie van landbouwvoertuigen op zich genomen; een hele nieuwe bedrijfstak dus.

Na een stukje geschiedenis en uitleg over hoe het bedrijf functioneert, de contacten met de gemeente, het zijn van werkgever en het aantal werknemers, de gevaren en mogelijkheden voor de toekomst, werd het hoog tijd voor een rondleiding op het bedrijf. Een indrukwekkend aantal landbouwvoertuigen werden geshowd die allen in een onberispelijke staat verkeerden en vooral ook, opvallend schoonwaren! Naast de voertuigen voorzien Jan en Charlotte ook in op- en overslag van bijvoorbeeld zaaigoed, daar zijn speciaal hallen voor op het terrein. Het bedrijf Jan Nas is dus in volle bloei en blijft mooi ontwikkelen. Goed is het dan om te zien dat de volgende generatie Nas het werk met de paplepel ingegotenen er ook liefhebberij in heeft!

Ook dit was weer een zeer verrassend bezoek, het bedrijf Jan Nas is een pareltje binnen onze mooie gemeente.

Wij danken Jan Nas en zijn vrouw Charlotte hartelijk voor de hartelijke ontvangst!