Iedereen houdt van hout.....

Dat geldt zeker voor Bart Bardoel en zijn mannen van Ambachtelijk Hout. Vrijdag 22 februari bracht VVD-Gennep daar haar maandelijkse werkbezoek, met onder meer wethouder Janine van Hulsteijn, fractievoorzitter Holger Rodoe, raadslid Bram Nijst en burgerraadslid Beppie Bosten.

Ambachtelijk Hout ontstond ooit als onderdeel van Dichterbij, voor dagbesteding. Maar sinds een jaar of vijf is het een zelfstandige onderneming, met Bart Bardoel aan het roer. De samenwerking met Dichterbij bleef, zodat er altijd zo’n 15 tot 18 cliënten van Dichterbij aan het werk zijn, in de werkplaats of op locatie. En dat doen ze met veel plezier, legt Bart uit, samen met dienst verlening coördinator Leonie van Dichterbij. Dat plezier straalt ook van de aanwezige cliënten af, als ze mogen laten zien wat ze allemaal met hout kunnen. Soms voor particuliere opdrachten, maar ook veel commerciële producten, voor klanten uit het hele land. Zoals catering bedrijven, een leverancier voor “soep op het werk” en heel actueel, het voor het komende seizoen opknappen van de terrasstoelen van Brasserie ‘t Geveltje.

“Omdat er met kwetsbare mensen wordt gewerkt, wordt er wel altijd kritisch meegekeken”, legt Bart uit. Natuurlijk door Dichterbij zelf, maar ook door de ARBO vanwege de houtbewerkingmachines, die jaarlijks moeten worden gekeurd. En natuurlijk de verzekering, die calamiteiten mee wil helpen voorkomen. Gelukkig komen incidenten nauwelijks voor. “Veiligheid staat voorop en iedereen weet heel goed waar hij op moet letten”, besluit Bart zijn enthousiaste verhaal.

Voor VVD Gennep weer een leerzaam werkbezoek, met een goed inzicht in het werk van een mooi bedrijf, dat door de samenwerking met Dichterbij een belangrijke sociale functie voor Gennep heeft.

Bart, Leonie en hun mannen, bedankt!