VVD heeft schoon schip gemaakt in Gennep!

De VVD Gennep vond het tijd om schoon schip te maken in Gennep! Want afgelopen zaterdag 28 maart werd 'de Schone Maas actie' (www.schonemaas.nl ) georganiseerd door de provincies Brabant en Limburg in samenwerking met verschillende maatschappelijke organisaties en vrijwilligers. Jaarlijks blijft er na de hoogwaterperiode veel zwerfvuil achter op de oevers van de Maas en dat moet worden opgeruimd.

Binnenkort komt het toeristische seizoen weer op gang en dat moet Gennep zich natuurlijk van haar schoonste kant laten zien. Bovendien kenmerkt de gemeente Gennep zich door een natuurlijke omgeving en die moeten we met z’n allen veilig stellen door zelf actie te ondernemen, dus ook de VVD!

Om 08.30 uur was het verzamelen op de gemeentewerf om handschoenen, vuilniszakken, een routekaart, hesjes en prikstokken op te halen. De VVD kreeg de route toebedeeld achter het kasteel in Heijen. Met een groep van 15 man gingen we lekker vroeg en fris aan de bak en dat was niet voor niets. het was meer dan de moeite waard, er lag namelijk veel: autobanden, fietsbanden, speciekuip met hard geworden cement er in, ontelbare plastic flesjes, blikjes, plastic algemeen, stukken matras ... en dan hebben we afgelopen winter niet eens hoogwater gehad. Het had dus nog veel meer kunnen zijn!

Het is onbegrijpelijk wat mensen allemaal in onze woonomgeving menen te moeten droppen! Kom op, neem je verantwoordelijkheid en gooi het in de daarvoor bestemde prullebakken en stort zeker geen overtollig bouwafval in de natuur.

Al met al was het dus een zeer nuttige maar ook heel gezellige ochtend met de VVD-ers die de handen als vanouds weer eens uit de mouwen staken. Lekker in de buitenlucht met iets goeds bezig zijn en ondertussen gezellig met elkaar kletsen, echt een activiteit waar je energie van kreeg!

Na afloop was onze penningmeester Jose zo gastvrij om ons op Huize Heijen te trakteren op een warm kopje koffie, een geweldige aflsluiter van een prima morgen waar de VVD Gennep schoon schip heeft gemaakt in de gemeente Gennep!