Actie tegen tolvignet met Joost van den Akker en Barbara Visser

Op zaterdag 10 mei heeft de VVD Gennep samen met onze Limburgse VVD kandidaat voor Europa – Joost van den Akker – en VVD Tweede Kamerlid Barbara Visser campagne gevoerd tegen de invoering van het tolvignet op Duitse autobanen.

De Duitse Verkeersminister Dobrindt (CSU, zusterpartij van het CDA) liet er 27 april nog geen misverstand over bestaan dat hij dit voorjaar zijn voornemen wil doorzetten om het vignet per 1 januari 2016 in te voeren. Joost van den Akker was heel duidelijk over dit tolvignet:

"Het tolvignet is een ramp voor de economie, het toerisme en het grensverkeer. Het is toch van de gekke dat in een Europa van open binnengrenzen juist Duitsland een discriminerend tolvignet voor onze auto’s wil invoeren? De Nederlandse automobilist wordt zo gebruikt als melkkoe om de Duitse begroting sluitend te krijgen. "

Het VVD Tweede Kamerlid Barbara Visser heeft in de VVD fractie de portefeuille 'Verkeer en water'. Ook zij kon daarom goed op de vragen van burgers in Gennep antwoorden, waarom dit tolvignet, zeker in de grensstreek, zo funest is.

Joost van den Akker en Barbara Visser kwamen direct uit Den Bosch waar Mark Rutte 's ochtends de aftrap van de Europese Campagne van de VVD had gedaan. In zijn speech maakte hij duidelijk dat voor de VVD de Europese verkiezingen van 22 mei primair gaan om banen. “Alles wat wij in Europa doen moet gericht zijn op meer banen. Dat betekent: inzetten op handel en economische groei. Zo ontstaan banen die we hard nodig hebben.”