Bram Nijst nieuwe voorman VVD fractie

De 27 jarige Ottersummer Bram Nijst wordt de nieuwe fractievoorzitter van de Gennepse VVD. Daarmee volgt hij raadslid Holger Rodoe op, die beoogd wethouder is in de gemeente Mook en Middelaar. Nijst heeft inmiddels dik 4 jaar raadservaring en fungeerde in de laatste periode al als plaatsvervangend fractievoorzitter.

Met de recente benoeming van Nijst als voorman van de VVD fractie kiest de VVD voor de toekomst. ‘‘We geloven er sterk in dat de jeugd de toekomst heeft. Voorganger Holger Rodoe was gedurende de vorige raadsperiode periode al de jongste fractievoorzitter van de raad, met Bram Nijst zetten we die trend dus ook na de verkiezingen weer voort.’’ aldus Janine van Hulsteijn, recent nog lijsttrekker en wethouder namens de Gennepse VVD.

Verbinder

Nijst staat er in de raad om bekend de verbinding met de andere partijen op te zoeken. Zo wist hij onlangs nog in de laatste raadsvergadering de voltallige gemeenteraad achter zijn plan te krijgen om lokale ondernemers meer kans te geven op onderhoudsklussen voor gemeentelijke accommodaties.