VVD bezorgd over voortgang woningbouw

De Gennepse VVD heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W over de voortgang van woningbouwprojecten. Directe aanleiding is de berichtgeving van projectontwikkelaars vorige week waarin ze aangeven dat ze een halvering in het aantal te voltooien nieuwbouwprojecten verwachten. Als redenen worden de gestegen rente, hogere bouwkosten, trage vergunningsverlening en strengere stikstofeisen genoemd.

De VVD wil weten hoe groot de problemen en vertraging in de gemeente Gennep zijn en wat daaraan gedaan kan worden. Fractievoorzitter Bram Nijst: ‘’Als VVD hebben we woningbouw hoog in het vaandel staan. Stenen zijn geen doel op zich, maar we moeten bouwen zodat onze jeugd hier kan blijven wonen en ouderen kunnen doorstromen naar een passende woning. In een dorp als Heijen wordt er al heel lang gepraat over woningbouw maar duren de procedures onbegrijpelijk lang. Dat moet echt anders. Wanneer de markt een zetje nodig heeft om tot de wenselijke nieuwbouw te komen, horen we dat graag van het college’’. De Liberalen kwamen vorig jaar met het ambitieuze plan om de komende jaren 1000 nieuwe woningen te bouwen in onze gemeente. Over de wens voor meer woningbouw is brede consensus binnen de Gennepse coalitie, die voor dit jaar fors meer geld uittrekt om woningbouwprojecten vlot te trekken. De VVD wil ook van het college weten op wat voor manier die extra gelden inmiddels worden ingezet.