VVD vraagt opheldering over terrasverlichting

Sinds enkele weken is de terrasverlichting zoals die de afgelopen jaren op de markt in Gennep te zien was niet meer terug te vinden. Een eis vanuit de gemeente blijkbaar. Als VVD fractie zijn we verrast door de hardnekkigheid waarmee het college van B&W kennelijk aan lokale ondernemers heeft verplicht om de terrasverlichting op de markt te verwijderen.

Inmiddels heeft dit ook op social media de nodige commotie veroorzaakt. Raadslid Beppie Bosten: “Dit leeft enorm, ik schrok zelfs een beetje toen ik zag dat een verontwaardigd bericht al meer dan 250x was gedeeld op Facebook. Eerlijk gezegd, het spiegelt natuurlijk wel het onbegrip weer dat ik ook binnen de VVD fractie herken over dit besluit vanuit de gemeente. En het roept de vraag op of dit een nieuw soort omgangsvorm is naar centrumondernemers toe of dat dit bijvoorbeeld voortkomt uit klachten van omwonenden. Al met al dus grote vraagtekens over dit besluit binnen de Gennepse gemeenschap en zeker ook binnen onze fractie”.

De afgelopen dagen is de VVD fractie, met name Beppie Bosten als onze woordvoerder voor Economie veelvuldig aangesproken op dit gemeentelijk besluit. Maar wat ineens de aanleiding voor deze actie is, daar zit onze fractie ook met grote vraagtekens. Daarom is Beppie in de pen geklommen en heeft ze vragen gesteld aan het college. De VVD wil opheldering en het liefst de terrasverlichting zo snel mogelijk terug. We zijn juist enthousiast over de kwalitatieve uitstraling, de gezelligheid en sfeer die dankzij de aankleding en terrasverlichting ontstaat op de markt, iets dat zowel inwoners als ook gasten aanspreekt en laat verleiden om naar de lokale horeca te komen. Wat ons betreft is dat juist een voorbeeld dat we moeten koesteren en stimuleren!