Het wordt steeds mooier…

… in het centrum van Gennep. Dat begon een jaar of tien geleden met het Bolwerk en het Jan Lindersplein, kort daarna gevolgd door Centrum Centraal. En nu staan er opnieuw bouwhekken, bouwliften en containers. Het voormalige RABO bankgebouw stond al een paar jaar leeg. Tja, wat moet je ook met zo'n redelijk modern en vooral groot kantoorpand, op de grens van het gezellige historische centrum. Nou, daar had Hënry Hopmans wel ideeën voor. En die zijn nu dus volop in uitvoering.

Reden voor VVD Gennep om eens een kijkje te nemen op de bouwplaats. Waar de raadsleden Beppie Bosten en Mariella van den Bogaart, burgerraadslid Charles Logcher en enkele VVD-leden een rondleiding kregen van Hënry en zijn vrouw Lianne Hopmans Emons.
Hënry vertelde honderduit over het lange traject, van idee via architect naar aannemer. En natuurlijk de gemeente, die goedkeuring aan de plannen moest verlenen. En wat te denken van het plan om de nieuwe politiepost van Gennep in het pand te vestigen. Ook een lang en gecompliceerd traject
Maar uiteindelijk vielen alle puzzelstukjes op hun plaats: vier appartementen en twee penthouses. Met een ondergrondse parkeergarage voor 16 auto's, voor de appartementen en de politie. Want op de begane grond komt inderdaad de eerder genoemde politiepost en is er verder ruimte voor een horeca gelegenheid en een commercieel bedrijf. Waar overigens het enige restant van de vroegere RABO bank in stand is gebleven: de kluis.
De bezoekers waren behoorlijk onder de indruk van wat er allemaal gerealiseerd wordt. Prachtige appartementen met aan de ene kant mooi uitzicht over oud en nieuw Gennep, aan de andere kant met zicht op de Martinuskerk.
Hënry en Lianne, bedankt voor de hartelijke ontvangst en de uitgebreide rondleiding.