Scherp van oog en vast van hand

Schieten op een echte schietbaan. Dat kan bij Schietsport Vereniging Gennep, op schietbanen van 25, 50 en zelfs 100 meter. Geschikt dus voor pistolen, revolvers en verschillende typen geweren.

Schietsport is weliswaar een Olympische sport, maar echt veel hoor of lees je er in onze gemeente niet over. Logisch ook, want alles gebeurt onder de grond. En precies dat maakte VVD Gennep nieuwsgierig. Tijd dus voor een werkbezoek op vrijdagavond.

De VVD’ers Janine van Hulsteijn, raadslid Beppie Bosten en de burgerraadsleden Charles Logcher en Niels Willemsen gingen op bezoek bij de schietvereniging, samen met de VVD leden Harry Hofmans en Piet Van de Geijn. En dat werd niet zomaar een bezoek…

Voorzitter André van Gellecom vertelde over de vereniging, die al sinds 1978 bestaat. Met zo'n 235 leden, uit Gennep en de directe omgeving, maar ook verder weg, zelfs van Maastricht tot Apeldoorn. De schietbanen zijn overigens op bepaalde tijden ook beschikbaar voor andere schietverenigingen uit de omgeving.

Genoeg theorie, op naar de praktijk: samen met de schietinstructeurs Henk, Rob en Ton gaf André de VVD ers de gelegenheid om hun schietvaardigheid te tonen. Eerst met een licht pistool, daarna een wat zwaarder kaliber, vervolgens een revolver en tenslotte een geweer. Alles na zorgvuldige instructie en met de nodige veiligheidsvoorschriften. Een bijzondere ervaring, vooral met de zwaardere kalibers. Niet alleen vanwege de steeds hardere knallen, maar ook door de steeds zwaardere terugslag.

Het werkbezoek werd afgesloten met een heuse prijsuitreiking: de hoofdprijs was voor Harry Hofmans, de poedelprijs voor Charles Logcher. Een mooi slot van een bijzonder werkbezoek.

André en team: bedankt voor deze mooie ervaring!