Ons centrum knapt op!

Gennep, een gezellig centrum met een breed aanbod van winkels en horeca. Totdat er door allerlei omstandigheden een paar jaar geleden ineens meer dan 10 winkelpanden leegstonden.

Op aandringen van de VVD heeft de gemeente toen ingestemd met het aanstellen van een zogeheten centrummanager. En dat werkte. Ron Vierboom slaagde er in om de leegstand terug te dringen. Ron ging, Sjoerd van Heijster kwam als zijn opvolger. Met een andere insteek, meer als verbinder van BIZ-ondernemers, vastgoedeigenaren en de gemeente, ook wel de gouden driehoek genoemd.

Ik nodigde Sjoerd namens de VVD uit voor een kennismakingsgesprek. Om van hem te horen wat zijn plannen zijn om onze binnenstad levendig en aantrekkelijk te houden voor onze inwoners en de vele toeristen die ons mooie stadje bezoeken.

Dat lijkt nog een hele uitdaging te worden, met al die winkeliers met hun verschillende wensen en ideeën. Een mooie opgave dus voor de gemeente, het BIZ bestuur en de nieuwe centrummanager. Ik zal de ontwikkelingen in elk geval nauwlettend in de gaten houden.

Per slot van rekening nam de VVD destijds het initiatief en dus willen we ook dat het een succes wordt. In het belang van Gennep…

Beppie Bosten