Update: Werkbezoek Karin Straus op 9 januari 2012

UPDATE: de nieuwe landelijke JOVD voorzitter Bram Dirkx en landelijk JOVD voorlichter Jorik Kuipers zullen eveneens deelnemen aan het werkbezoek van Karin Straus op 9 januari a.s.!

VVD Tweede Kamerlid Karin Straus zal op 9 januari 2012 een werkbezoek brengen aan de gemeente Gennep en de VVD afdeling Gennep. De landelijke VVD politica, die in Roermond woont en daar tevens lid van de gemeenteraad is, vindt het van eminent belang om ook als Kamerlid zoveel mogelijk contacten in het land met de mensen te hebben. Door regelmatig in verschillende regio’s en met name in Limburg werkbezoeken af te leggen kan Karin Straus een indruk krijgen van wat er leeft in het land en dat vervolgens meenemen naar de politieke arena in Den Haag. Karin Straus was dan ook meteen enthousiast om de gemeente Gennep en onze VVD afdeling te komen bezoeken.

Karin Straus kenmerkt zichzelf als een liberaal in hart en nieren en wil ook aandacht vragen voor de economie en toekomst van de regio. Volgens haar kunnen de regio’s bij uitstek dienen als vestigingsplaats voor innovatieve pilots op het gebied van persoons- en klantgerichte zorg. Maar ook voor kenniscentra zoals de “Greenport” in Venlo, waar de gemeente Gennep via de Regio Venlo aan mee werkt, de “High Tech Campus” in Eindhoven en “Chemelot” in Geleen.

Het werkbezoek in Gennep zal, aansluitend op Karins interessegebied, onder ander bestaan uit een bezoek aan de sociale werkplaats INTOS in Gennep en Koos & Co’s in Ottersum.

INTOS zoekt passend werk voor mensen die in het reguliere arbeidsproces moeilijk aan de slag komen, zoals (langdurig) werklozen, herintreders, gedeeltelijk arbeidsongeschikten, toegelaten vluchtelingen en mensen met een lichamelijke, verstandelijke of psychische beperking (www.intos-gennep.nl).

Koos & Co’s staat voor: ideeën van de koude grond tot wasdom brengen. Of het nu gaat om de zoektocht naar de nieuwe blauwe oceaan, nieuwe productmarktcombinaties of het blazen van nieuw leven in ingedutte organisaties. Frisse wind zal er waaien. Koos & Co’s gebruikt de trends die wereldwijd in de atmosfeer ronddwalen maar vooral een dosis gezond verstand en de allerbeste partners. Samen met de opdrachtgevers zoeken ze nieuwe combinaties die zowel economisch als ecologische ontluikend zijn. Koos & Co’s staat op tijd stil op zoek naar vooruitgang. (www.koosencos.nl).

De VVD is er erg trots op dat na het bezoek van Mark Rutte, Henk Kamp en Mark Verheijen, nu weer een VVD coryfee de moeite neemt om de VVD Gennep te bezoeken!

Programma op 9 januari 2012:
10.00 - 11.30 uur: Welkom en rondleiding bij INTOS in Heijen
11.30 - 12.30 uur: Lunch bij de Reiziger in Ottersum (besloten)
12.30 - 14.00 uur: Rondleiding bij Koos & Co in Ottersum

Geinteresseerden zijn van harte welkom en kunnen contact opnemen via ons contactformulier op deze website.