VVD: Vragen over Nieuwjaarsontbijt gemeente

De VVD fractie heeft schriftelijke vragen gesteld aan het College van burgemeester en wethouders over extra uitgaven voor een nieuwjaarsontbijt van de ambtenaren. De gemeente Gennep heeft dit nieuwjaarsontbijt op 2 januari jl. voor het personeel georganiseerd. In financieel betere tijden is een dergelijk ontbijt voor ons als VVD, als stimulans voor een goede werksfeer op het gemeentehuis, natuurlijk geen enkel probleem.

Ware het niet dat dit ontbijt vrij snel volgde op het Kerstpakket en de Kerstborrel vlak voor de feestdagen en, kwalijker, dit ontbijt niet gebudgetteerd was. In totaal immers waren de kosten voor dit ontbijt euro 1.908.

Feit is dat we in 2011 geconfronteerd zijn met een onverwacht verlies binnen de gemeente en we op moeten passen met geld uitgeven. Bugettaire discipline is dus zeer belangrijk. Vooral in deze crisistijd waar we orde op zaken moeten stellen en de gemeente en haar burgers moeten bezuinigen.

De VVD vindt het in korte tijd organiseren van 2 evenementen voor het personeel dan ook teveel. Daarnaast willen we graag weten of de kosten die voor dit ontbijt gemaakt zijn, ergens anders in het personeelsbudget weer teruggehaald kunnen worden.

Inmiddels zijn de vragen gesteld en zullen we binnenkort schriftelijk antwoord krijgen.

Voor het artikel in de Gelderlander, klik hier.