VVD Gennep feliciteert nieuwe burgemeester Bergen

Het bestuur en de fractie van de VVD Gennep feliciteren de nieuwe burgemeester van de gemeente Bergen, Manon Pelzer en heet haar van harte welkom in de regio Maasduinen. Tijdens een (deels) openbare extra raadsvergadering op 31 januari 2012 is bekend gemaakt dat Manon Pelzer de nieuwe burgemeester van de gemeente Bergen wordt. Daarmee wordt zij de eerste vrouwelijke burgemeester van Bergen.

Mevrouw Pelzer was zelfstandig ondernemer en daarnaast raadslid in Landgraaf. Sinds april 1995 was zij lid van de Provinciale Staten in Limburg en in juni 2006 werd ze benoemd tot burgemeester van Eijsden. Op 1 januari 2011 ging Eijsden op in de nieuwe gemeente Eijsden-Margraten waarmee haar functie kwam te vervallen.

Door de benoeming van Manon Pelzer is de eerste selectieprocedure voor de drie nieuwe burgemeesters in de kop van Noord-Limburg afgerond. In de gemeente Mook & Middelaar is de gemeenteraad volop bezig met het proces.

Terwijl in Gennep afgelopen donderdag 2 februari de profielschets is aangeboden aan Gouverneur Bovens. De vacature voor een burgemeester voor Gennep zal binnenkort gepubliceerd worden. Vervolgens zal de vertrouwenscommissie, met Janine van Hulsteijn namens de VVD als lid van de commissie, gesprekken voeren met de kandidaten.

De VVD Gennep feliciteert mevrouw Pelzer nogmaals met haar benoeming en wenst haar alle goeds en veel succes in onze regio. Wij hopen dat de benoeming van drie nieuwe burgemeesters zal bijdragen aan een betere contact tussen de gemeentes en zal leiden tot een goede en constructieve samenwerking.