Werkbezoek kamerlid Johan Houwers Boxmeer

Onze raadsleden Janine van Hulsteijn en Holger Rodoe waren maandag 13 februari aanwezig bij het werkbezoek van Tweede Kamerlid Johan Houwers in Boxmeer. Op uitnodiging van de VVD Boxmeer is het werkbezoek van Johan Houwers begonnen met een woord van welkom door Burgemeester Karel van Soest.

De VVD afdelingen in de Maasduinen en het Land van Cuijk hebben onderling een zeer goed contact en daarom is het gewoonte dat bij gebeurtenissen als een werkbezoek van een Tweede Kamerlid ook vertegenwoordigers van de andere afdelingen deelnemen. Onlangs was bij het bezoek van Karin Straus op 9 januari VVD wethouder Frans Pekema uit Bergen en bij het bezoek van Johan Houwers aan Gennep de fractievoorzitter van de VVD Boxmeer H.J. van Cuijk aanwezig.

Zoals reeds aangegeven begon het bezoek om 13.00 uur in het Gemeentehuis Boxmeer met een woord van welkom door de VVD Burgemeester Karel van Soest met koffie en thee. in het welkomstwoord schetste de burgemeester o.a. het positieve ondernemersklimaat (enkele beursgenoteerde ondernemingen) in Boxmeer en de prima aansluiting van de Health Campus in de hoek A73/A77.

Aansluitend heeft de groep een rondleiding gehad door het centrum van Boxmeer waarbij de volgende route werd gevolgd: Gemeentehuis - Steenstraat- Veerstraat - Steenstraat - Kantongerecht - Wilhelminaplein - Klooster - Pomp met uitkijken over gronden Steenstraat Zuid – Sasse van IJsselt - Weijer.

Rond 14:20 uur kwam de groep bij het eindpunt van de rondleiding, de Weijer. Hier werd na een kort woord door Johan Houwers begonnen met een bespreking van de onderwerpen verloedering en handhaving. De discussie werd voorgezeten door de voorzitter van de VVD afdeling Boxmeer Gerard van de Ven.

Wij moeten ons in Gennep gelukkig prijzen met het feit dat bij ons veel minder sprake is van verloedering. De gemeente Boxmeer heeft hier namelijk serieuze problemen mee. Wellicht is het verstandig om deze problematiek van preventie en oplossen van stadsverloedering gezamenlijk in de regio op bestuurlijk niveau te bespreken.

Het was weer een succesvol en vooral informatief werkbezoek. Dank aan de VVD Boxmeer voor de goede planning van het bezoek!