Gesprek met buurtcomité Bloemenstraat te Milsbeek

Op uitnodiging van het buurtcomité Bloemenstraat te Milsbeek zijn op 13 februari de VVD commissieleden van Ruimte en Economie, Jan van den Heuvel en Martin Manten, op bezoek geweest.

Dit bezoek had tot doel om kennis te nemen van de problemen die de buurtbewoners hebben met de eventuele vestiging van de firma Stone Base in de oude steenfabriek (Wienerberger) in Milsbeek. De VVD Gennep vindt het uiteraard heel belangrijk om te weten wat er leeft onder inwoners van onze gemeente Gennep. Graag waren onze commissieleden dan ook bereid tot een overleg met het buurtcomité over hun bezwaren en mogelijke oplossingen en toekomst plannen van de oude steenfabriek.

Het bedrijf Stone Base heeft aan de gemeente Gennep gevraagd of zij deze locatie mag gaan gebruiken voor bedrijfsdoeleinden zoals o.a. zoutopslag.  De buurtbewoners vinden dit een minder goed idee en prefereren een bestemming die past in het recreatiebeleid van de gemeente. Hierover is dus met de VVD commissieleden uitgebreid van gedachten gewisseld. Hierbij heeft de VVD aangegeven een aantal punten verder uit te zoeken over de afspraken tussen gemeente en Stone Base tot nu toe en eveneens over lopende procedures. Met de bewoners is afgesproken dat zowel zij de VVD fractie als ook wij als raadsfractie het comité over nieuwe ontwikkelingen op de hoogte houden. Een goede communicatie is ook hierbij van wezenlijk belang voor een gezamenlijke oplossing van de discussiepunten.

De VVD commissieleden danken het comité nogmaals namens de VVD fractie voor de uiteenzetting en het constructieve gesprek.