Fractie had een goed gesprek met Geen Zand Erover

De fractie van de VVD Gennep heeft tijdens haar reguliere fractieoverleg van 1 maart een goed gesprek gehad met twee vertegenwoordigers van de werkgroep Geen Zand Erover, te weten dhr. Ben Peters en dhr. Roy Thissen. Uiteraard was het onderwerp van gesprek de verkeersproblematiek van de Zwarteweg in Milsbeek, de eventuele rotonde aldaar en de mogelijke toekomstige rondweg.

Op eerdere momenten hebben onze raadsleden al gesprekken gevoerd met de werkgroep, maar gezien de actualiteit van de discussie heeft Geen Zand Erover aangegeven graag ook kennis te maken met de commissieleden van de VVD. Tijdens dit gesprek kwamen de nieuwste ontwikkelingen aan de orde, waarbij gesproken werd over de mogelijke routes voor een rondweg en het al dan niet wenselijk zijn van een rotonde bij kruising Zwarteweg - N271.

Afgesproken is dat Geen Zand Erover ons van haar zijde op de hoogte houdt van de nieuwste ontwikkelingen. Daarmee kan dan de VVD hun belangen en standpunten, net zoals die van alle andere belanghebbenden in deze problematiek, meewegen om zo tot een weloverwogen standpunt te komen.

De commissie Openbare Ruimte en Onderwijs zal op 13 maart een voorstel van het College van Burgemeester en Wethouders bespreken inzake een integrale aanpak van de N271. Het voorstel verzoekt de gemeenteraad om op 2 april in de raadsvergadering een uitspraak te doen over een mogelijke rondweg en een rotonde bij de Zwarteweg.