Bezoek aan Tweede Kamer voor nieuwe leden

Zaterdag 3 maart werden 1000 nieuwe leden verwelkomd door de Tweede Kamer fractie van de VVD. Dit was verdeeld over 500 mensen 's morgens en 500 mensen 's middags. Van de VVD afdeling Gennep zijn de drie fractieleden Doret Manten, Martin Manten en Fred Knigge hier aanwezig geweest.

Er was een welkomstwoord door premier Mark Rutte en fractievoorzitter Stef Blok.

Hierna werden we in kleine groepen door de diverse VVD Kamerleden rondgeleid, door zowel de oude- als de nieuwe Tweede Kamer. De VVD Kamerleden die de rondleiding verzorgden deden dit met veel enthousiasme en gaven een heel helder en open beeld van het dagelijkse reilen en zeilen binnen de Tweede Kamer.

Het is ook prachtig te zien hoe de oude- en de nieuwe Tweede Kamer geïntegreerd zijn. Al het oude, statige, is behouden gebleven en de nieuwbouw is daar naadloos op aangesloten.

Na de rondleiding was er gelegenheid om wat te drinken en een gesprek aan te gaan met de fractieleden. Wie het leuk vond kon ook een foto laten maken.

Daarna was er nog een workshop. De geschiedenis van de VVD, van het ontstaan tot aan heden, werd in een notendop samengevat.

Terug naar de grote prachtige plenaire zaal werden we welkom geheten door Benk Korthals, voorzitter van de VVD. Hij opende het debat tussen bezoekers en fractieleden. Dit debat werd geleid door Willibrord van Beek, vicevoorzitter. Van dit debat werd erg goed gebruik gemaakt; er werden veel kritische vragen gesteld aangaande het beleid wat nu actueel is.

Het was een prachtige inspirerende middag waarin je niet alleen veel informatie opstak, maar waar je je vooral ook erg thuis voelde en waar duidelijk is dat de mening van iedereen telt.