Eindelijk een nieuwe gemeentesecretaris

Na het afscheid van de voormalige gemeentesecretaris mevrouw de Lange in juni 2011 heeft het college van burgemeester en wethouders op 13 maart 2012 besloten om mevrouw J.M. (Jacqueline) Nijland te benoemen tot nieuwe gemeentesecretaris/algemeen directeur. Ze zal per 1 juni a.s. in dienst treden bij de gemeente Gennep.

Na een overgangsperiode van meerdere maanden is de VVD blij dat het de gemeente Gennep is gelukt om een nieuwe vaste gemeentesecretaris te benoemen. De wervings- en selectieprocedure was intensief, maar vooral uitermate zorgvuldig. De VVD fractie is mevrouw S.E.A. (Suzanne) Canisius, de tijdelijke waarnemende gemeentesecretaris dankbaar voor haar inzet en de uitstekende samenwerking in de afgelopen maanden. Sinds 1 maart jl. heeft de heer W. (Wilfred) Goedmakers de functie van interim secretaris van mevrouw Canisius overgenomen. De VVD hoopt op een goede samenwerking in de komende maanden met hem.

De nieuwe vaste gemeentesecretaris mevrouw Nijland is 43 jaar en woonachtig in Lieshout (Noord-Brabant). Ze heeft ruime ervaring opgedaan in diverse managementfuncties bij de lokale overheid. Op dit moment werkt zij voor de gemeente Winterswijk als adjunct-directeur/loco-gemeentesecretaris en als Manager Veiligheid, Ruimtelijke Ordening en Milieu.

De VVD wenst mevrouw Canisius het allerbeste toe voor de toekomst en mevrouw Nijland veel succes in haar nieuwe functie!