Verklaring VVD, PvdA en burgemeester van Gennep

Gezamenlijke verklaring van de fracties van de PvdA, de VVD en de burgemeester van Gennep.

Op 14 maart 2012 hebben de fracties van de PvdA en VVD in Gennep onder externe, onafhankelijke begeleiding een gesprek gevoerd met de burgemeester naar aanleiding van de gerezen onrust omtrent het zogeheten ‘microfoonincident’.

Het gesprek was open, diepgaand en constructief en stond volledig in het belang van de ambitie om het goede te doen voor de inwoners van de gemeente Gennep. Gezamenlijk is geconstateerd, dat de gemeente een zwaar jaar heeft beleefd met politiek ingrijpende gebeurtenissen. In een dergelijke context kunnen verschillen van mening ontstaan over het debat in de gemeenteraad. Betrokkenen stellen unaniem vast dat het goede gesprek de lucht heeft geklaard en dat men eensgezind verder kan gaan in het belang van de gemeente Gennep.

Afgesproken is dat er geen verdere inhoudelijke mededelingen worden gedaan over de inhoud van het gesprek. De pers kan desgewenst contact opnemen met onze fractievoorzitter Janine van Hulsteijn of met de afdeling communicatie van de gemeente Gennep.