VVD bij presentatie 'voorproefje Floriade'

Afgelopen donderdag 5 april 2012 heeft de Floriade haar deuren dan eindelijk geopend, na een lange periode van noodzakelijke voorbereidingen. Gennep is als gemeente binnen de regio Venlo medeorganisator van deze Wereldtuinbouwtentoonstelling. Daarom zullen er de komende maanden, tot en met het einde van de Floriade op 7 oktober 2012, ook in Gennep veel activiteiten zijn rondom dit theater van de natuur.

Vooral het centrum van Gennep wordt steeds vaker locatie van verschillende Floriade-activiteiten. Zo werd op donderdag 29 maart een aantal panden aan de Zandstraat in Gennep in een kleurrijk Floriadejasje gehuld. Na een korte toespraak van wethouder Voncken werden vandaag, zaterdag 7 april onder belangstelling van burgers, toeristen, raadsleden en de lokale omroep enkele kijkgaten onthuld. Iedereen die benieuwd is wat achter de Floriadeplaatjes schuilt kan op deze locatie een kijkje in de keuken nemen van de Floriade.

De Floriade is vanaf 5 april gedurende een half jaar dagelijks te bezoeken. Dit is niet alleen voor toeristen, maar zeker ook voor alle inwoners van deze regio een fantastisch evenement! Het unieke Actieticket Floriade is voor inwoners van onze gemeente verkrijgbaar bij de VVV aan het Ellen Hoffmannplein. Hiermee heeft u twee dagen toegang tot de Floriade tegen een zeer gunstig tarief: € 32,50 voor volwassenen en € 16,25 voor kinderen van 4 t/m 12 jaar. Deze actie is eenmalig en loopt t/m 10 april aanstaande!