Minister Kamp start 'De Toekomst van de VVD'

Minister Henk Kamp van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft de afgelopen maanden een nieuw netwerk binnen de VVD opgericht: ‘De Toekomst van de VVD’. Dit netwerk is bedoeld voor twintigers die actief zijn binnen de VVD. Dus een uitstekende kans voor ons raadslid Holger Rodoe. Tijdens een eerste bijeenkomst in het hoofdkantoor van de ABN AMRO in Amsterdam heeft Henk Kamp het netwerk samen met 70 jongeren definitief gestart. Een geweldige locatie die te danken was aan de vicevoorzitter van ABN AMRO, oud-minister Gerrit Zalm.

De Toekomst van de VVD is een netwerk voor twintigers die als VVD’ers een bijdrage leveren aan de samenleving. Er zijn veel jongeren die actief zijn in lokale fracties, stage lopen bij de Tweede Kamerfractie of politiek assistent zijn van een Kamerlid of Bewindspersoon.

Maar er zijn uiteraard ook VVD’ers die nu al in het bestuur van een afdeling zitten, lid zijn van een Gemeenteraad of zelfs de Provinciale Staten. Het netwerk moet voor deze VVD-leden een omgeving zijn om kennis te maken met elkaar en open te spreken over de toekomstige koers van de VVD en dus ook Nederland.

Maar het gaat bij dit netwerk ook om politiek actieve jongeren een mogelijkheid te geven om zelf een toekomst te hebben binnen de VVD. Als initiatiefnemer wil Henk Kamp deze groep mensen uitdagen hun stempel te gaan drukken op de Nederlandse politiek. Veel VVD-politici van vandaag waren als jonge twintigers al volop betrokken bij het politieke bedrijf. Dit geldt uiteraard ook voor de komende politici die nu al met passie voor de politiek keihard werken binnen de VVD.

Tijdens de bijeenkomst was er ook een politieke masterclass met als onderwerp ‘Bezuinigen, waarom en hoe?’ onder leiding van staatssecretaris van Financiën Frans Weekers. Aan de hand van veelgehoorde voor- en tegenargumenten over bezuinigingen ontstond een uitgebreide discussie over de gezamenlijke verantwoordelijkheid om de problemen van de financiële crisis op te lossen.

Aansluitend was er de mogelijkheid om bij de borrel met elkaar, Henk Kamp en Frans Weekers in gesprek te gaan en over verdere bijeenkomsten van het netwerk te spreken. Er zullen zeker nog veel bijeenkomsten volgen, immers de verwachtingen van iedereen werden ruimschoots overtroffen!