Ondernemers lunchen met VVD Kamerlid Karin Straus

Een lunch met VVD Tweede Kamerlid Karin Straus was voor een aantal ondernemers uit de gemeente Gennep afgelopen vrijdag 13 april de mogelijkheid om hun bedrijf landelijk op de kaart te zetten. Karin Straus was ter gelegenheid van de projectweek 'Jongeren en Politiek' vrijdag in Gennep om samen met de scholieren van het Elzendaal College de projectweek te evalueren en in te gaan op haar werk als Tweede Kamerlid.

De VVD Gennep heeft aansluitend aan deze bijeenkomst een lunch georganiseerd waar lokale ondernemers direct in contact konden komen met een kamerlid. Een gelegenheid waarbij ondernemers hun bedrijf onder de aandacht van de landelijke politiek kunnen brengen, is er niet zo vaak. Vooral in het ten opzichte van de Randstad zuidelijke Limburg is het contact met de politiek in Den Haag niet makkelijk, maar voor de VVD temeer een uitdaging om Gennepse ondernemers te promoten. Zo waren bij de lunch o.a. aanwezig Sjang Emons voor de Emons Group uit Milsbeek, Paul de Wilde namens AVG uit Heijen en Jaap Deutekom van Teunesen Zand en Grint eveneens uit Heijen. Uiteraard werd gesproken over de toekomst van de gemeente Gennep als vestigingsplaats voor (nieuwe) ondernemers en de realisatie van bedrijventerrein de Brem, maar ook een betere ontsluiting van de bedrijven en het transport van goederen en mensen over de weg en het water.

Naast de ondernemers waren ook vertegenwoordigers van de andere regionale VVD afdelingen naar Gennep gekomen om met Karin Straus te lunchen. Dit was voor iedereen een reden om elkaar weer te ontmoeten en over regionale ontwikkelingen te praten. Diverse VVD raadsleden uit Bergen, Mook en Middelaar en Sint Anthonis en de twee VVD wethouders Frans Pekema (Bergen) en Wouter Bollen (Sint Anthonis) waren bij de lunch aanwezig.

Afgesproken is om vaker een bijeenkomst te organiseren waar lokale en regionale ondernemers in contact kunnen komen met landelijke politici. Daardoor kunnen wij als VVD Gennep onze bedrijven steunen en ook voor de toekomst goed samenwerken met actieve mensen uit onze gemeente.