De mening van... Janine van Hulsteijn

In de gemeenterubriek in de Maas- en Niersbode van 23 mei 2012 was het dit keer de beurt aan Janine van Hulsteijn, fractievoorzitter van de VVD, om haar mening te geven.

Hier de tekst:

Afgelopen weken ben ik druk geweest met het benoemen van een nieuwe burgemeester. Het werk van de vertrouwenscommissie was voor mij nieuw, maar leerzaam en waardevol en werd gekenmerkt door een goede onderlinge sfeer. In april heeft de vertrouwenscommissie uiteindelijk Peter de Koning voorgedragen als burgemeesterskandidaat. Waarschijnlijk zal de nieuwe burgemeester van Gennep begin juni benoemd worden.

Terwijl wij in Gennep druk waren met het zoeken naar een nieuwe burgemeester, viel de coalitie in Limburg. En een dag later dan ook de landelijke coalitie. Onverwacht komen er ineens onderhandelingen in Limburg en nieuwe landelijke verkiezingen.

Daardoor gaat alles in een andere politieke versnelling. Er moeten immers op korte termijn verkiezingsprogramma’s en kandidatenlijsten worden samengesteld. Inmiddels is duidelijk dat Mark Rutte weer lijsttrekker van de VVD gaat worden, een prima keuze wat mij betreft!

Überhaupt worden wij als VVD raadsleden behoorlijk intensief betrokken bij het verkiezingsprogramma en zo kunnen Holger Rodoe en ik proberen onze punten bij de landelijke politiek onder de aandacht te brengen en natuurlijk ook vice versa.

Gennep en haar belangen op de landelijke politieke kaart zetten gaat heel goed door bewindslieden en Tweede Kamerleden uit te nodigen in Gennep. De lijntjes bij de VVD zijn erg kort en zo hebben wij afgelopen tijd Tweede Kamerleden Johan Houwers en Karin Straus bij de VVD Gennep op bezoek gehad. Na de zomer komt daar onze vice fractievoorzitter Anouchka van Miltenburg bij en wellicht nog andere ‘toppers’ tijdens de campagne!

In aanloop naar de verkiezingen toe en bij de eigenlijke campagne gaan wij samenwerken met de JOVD, de jongerenafdeling van de VVD. Wij vinden namelijk de input en frisse ideeën van jonge mensen van groot belang! Uiteraard is iedereen, jong en oud, die de VVD wil komen helpen met de campagne, meer dan van harte welkom! Aanmelden kan via het contactformulier!