Werkbezoek Karin Straus op 6 september 2012

Het huidige VVD Tweede Kamerlid Karin Straus (woonachtig te Roermond) staat op plaats 34 van de VVD kandidatenlijst voor de komende Tweede Kamer verkiezingen. Zij zal op 6 september a.s., als onderdeel van de campagne, in de namiddag een bezoek brengen aan onze VVD afdeling en de gemeente Gennep.

De VVD Gennep is trots dat Karin Straus opnieuw op bezoek komt in Gennep en de tijd neemt om in gesprek te gaan met de lokale en regionale ondernemers. Het is bijzonder dat Karin Straus tijdens deze campagne ervoor heeft gekozen om Gennep twee keer te bezoeken. Zo was ze op 31 augustus jl. aanwezig bij de opening van de brandweerkazerne. Dit toont de goede band die de VVD Gennep met Karin heeft.

Tijdens eerdere bezoeken heeft Karin Straus al kennis gemaakt met de sociale werkplaats INTOS in Heijen, een bezoek gebracht aan Logement De Reiziger in Ottersum, het bedrijf Imagro en bijbehorende creatieve broedplaats Bij Koos. Ook heeft Karin meegeholpen bij het gemeentelijke project 'Jongeren en Politiek' onder leiding van Janine van Hulsteijn. Na afloop van deze project dag hadden ondernemers uit Gennep tevens de mogelijkheid tot een lunch met ons Tweede Kamerlid.

Karin Straus heeft zich de afgelopen jaren in de Tweede Kamer vooral ingezet voor de provincie Limburg. Dat wil ze ook in toekomst blijven doen en dus heeft ze ervoor gekozen om in aanloop naar de verkiezingen op 12 september a.s. actief campagne te voeren in Limburg en zoveel mogelijk VVD afdelingen te bezoeken. Karin Straus heeft daarom ook speciaal voor Limburgers een flyer ontwikkeld, die tijdens campagne activiteiten van de VVD afdeling Gennep door veel Gennepenaren graag aangenomen werd. Zij heeft in haar flyer VVD standpunten omgezet naar Limburgse thema’s. Karin richt de aandacht niet alleen op de economie van Limburg maar ook op gastvrijheid in de zorg, een veiligere woon- en werkomgeving en een gezonde toekomst voor onze kinderen. Met deze speerpunten wil Karin de komende vier jaar onze provincie Limburg sterker maken!

Om van Gennep een toekomstbestendig gemeente te maken die aantrekkelijk is voor burgers om te leven en ook in toekomst goede zorg biedt, is het van belang dat er voldoende werkplaatsen worden behouden. Naast de zorginstellingen is het toerisme de belangrijkste sector in onze regio die veel mensen werk geeft. De grootste trekker van toeristen is zeker het vakantiepark Center Parcs Het Heijderbos.

Om 14.30 uur brengt Karin Straus, samen met een afvaardiging van de VVD afdeling Gennep, een werkbezoek aan Center Parcs aan de Hommersumseweg 43 in Heijen om zelf een indruk te krijgen van deze belangrijke werkgever van de regio. Naast een presentatie door de directie en een rondleiding zal een open gesprek plaatsvinden over kansen en bedreigingen in de huidige economische situatie en in het perspectief van de toeristische sector waar Center Parcs actief is.

Aansluitend wordt vanaf ongeveer 16.00 uur het centrum van Gennep bezocht. Karin Strauss zal in gesprek gaan met ondernemers over met name de thema’s veiligheid, ondernemersklimaat en zondag openstelling van winkels. In ieder geval zullen gesprekken plaatsvinden met het management van Juwelier Van Arensbergen, het Gennepse warenhuis Novita, Albert Heijn Gennep en de Stadsherberg.

Ondernemers en inwoners van Gennep die in gesprek willen gaan met ons VVD Tweede Kamerlid Karin Straus zijn van harte welkom tijdens de wandeling door het centrum van Gennep. Er is gedurende de middag zeker ook ruimte voor U om met Mark Verheijen over andere onderwerpen in gesprek te gaan. Als U meer informatie wilt over het bezoek kunt U contact opnemen via het contactformulier van deze website of met onze campagneleider Fred Knigge via fred.knigge@vvdgennep.nl.