VVD wint verkiezingen! Hartelijk dank voor Uw stem!

De VVD is na de Tweede Kamerverkiezingen van 12 september jl. de grootste partij van Nederland, van Limburg en vooral van onze gemeente Gennep geworden. Ook in de andere gemeenten in de Kop van Noord-Limburg is de VVD de grootste partij geworden! Zowel in Bergen als in Mook en Middelaar behaalde de VVD een overwinning!

De VVD heeft 10 zetels gewonnen en zal in de nieuwe kamer in totaal 41 kamerleden hebben. Het is een mooi resultaat dat we danken aan onze vele actieve leden van de VVD Gennep. Uiteraard konden we dit resultaat alleen verzilveren met behulp van al die trouwe VVD-stemmers: kiezers bedankt!

Uitslag gemeente Gennep

Na een geweldige campagne door onze lokale mensen heeft de VVD Gennep meer stemmen behaald dan de SP. Een op de vier mensen stemde in Gennep op de VVD, dat is een groei van 8,3 procent.

Opkomst
2010 (72%)
2012 (74%)
verschil
VVD
SP
PvdA
PVV
D66
Groen Links
CU
50+
PvdD

Drie Limburgers gekozen bij VVD

Van de vijf Limburgse VVD kandidaten zijn er nu al drie mensen direct gekozen voor de Tweede Kamer. Onze kandidaten Karin Straus, Frans Weekers en Mark Verheijen maken aanspraak op een Kamerzetel. Karin liet de VVD Gennep ondertussen al weten ontzettend blij te zijn met het resultaat: 'bedankt aan alle VVD en Karin stemmers! Nu gauw aan de slag om Nederland nog sterker te maken!'

Nog een kandidaat uit de regio gekozen!

Door het historische resultaat van de VVD is ook nog een verdere VVD kandidaat uit onze regio gekozen voor de Tweede Kamer! VVD wethouder uit Cuijk Michiel van Veen stond op nr. 37 van de lijst en is met het resultaat van 41 zetels zeker in de kamer!