VVD succesvol op stap met burgemeester de Koning

Het was een interessante en vooral leuke middag en avond met burgemeester de Koning en zijn vrouw Edith die wij als VVD fractie afgelopen donderdag 29 november mochten beleven. De burgemeester had zich tijdens zijn installatie in de zomer zelf uitgenodigd om met alle raadsfracties eens 'op stap' te gaan. Hij wilde onze gemeente leren kennen vanuit de ogen van de raadsleden. De meest leuke en indrukwekkend plekken zien die Gennep heeft en kennis maken met burgers en ondernemers.

Vandaar dat de VVD bewust ervoor heeft gekozen om op bezoek te gaan bij twee bedrijven die veel voor de werkgelegenheid doen van Gennep en de hele regio. Daarnaast staan deze bedrijven, A.V.G. en Eldorado Parken, voor twee belangrijke sectoren van onze gemeentelijke economie. A.V.G. is een innovatief bedrijf dat sinds vele jaren acties is op gebied van o.a. transport, zand en grint, recycling en explosievenopsporing. Eldorado Parken is een grote speler binnen de Nederlandse recreatiemarkt en staat derhalve voor de belangrijkste toekomstige sector van Gennep, het toerisme.

Samen met onze fractievoorzitter Janine van Hulsteijn mochten wij burgemeester de Koning en mevr. de Koning allereerst begroeten bij het hoofdkantoor van A.V.G. op bedrijventerrein de Grens in Heijen. Een bedrijf waar wij als VVD al eerder op werkbezoek zijn geweest en waar wij een goed contact hebben met zowel de oprichter van het bedrijf Jan Janssen als zijn zoon en huidige directeur van het bedrijf Ramon Janssen.

Het bezoek aan A.V.G. begon met een korte introductie over de geschiedenis van het bedrijf dat in 1974 werd opgericht als aannemings- en transportbedrijf door Jan Janssen. Gestart vanuit de eigen achtertuin is A.V.G. ondertussen een internationaal bedrijf dat niet alleen in Heijen, maar vooral ook in Duitsland vestigingen heeft. Maar uiteraard blijft A.V.G. verbonden aan de roots, de gemeente Gennep. Zij bieden veel werkplaatsen voor mensen uit de regio en steunen initiatieven en verenigingen in Gennep.

Na een introductiefilm kregen wij een rondleiding door het hoofdkantoor en gingen wij met de auto naar het naarbij liggende terrein van A.V.G. in de haven van Heijen. Hier kwam uiteraard het Regionaal Overslag Centrum ter sprake, dat een mede-initiatief is van A.V.G. en waar wij als VVD een groot voorstander van zijn. Immers kan dit bijdragen aan een betere economische ontwikkeling van de gemeente.

Bij A.V.G. mochten wij ook een kijkje nemen in de verzameling van de afdeling 'explosievenopsporing'.

Aansluitend aan het bezoek aan A.V.G. ging het met de auto langs de Brem naar Eldorado Parken, ofwel Camping de Schaaf van Sjors Winkelmolen. Het was tevens voor de burgemeester de gelegenheid om Eldorado Parken te feliciteren met het winnen van de Gouden Ondernemersprijs enkele weken geleden. Door Sjors Winkelmolen werden wij meegenomen in de recente ontwikkelingen van zijn parken en werd er gesproken over de toekomst van de recreatiemarkt.

Onderwerp van gesprek was uiteraard ook bedrijventerrein de Brem. Een dossier dat voor de gemeente en ook voor ons als VVD niet makkelijk is gezien de tegenvallende economische situatie. Jammer genoeg ligt er op dit moment nog niet echt een alternatief klaar dat wij kunnen presenteren als oplossing, maar dat wij als gemeenteraad opnieuw open moeten spreken over de Brem is duidelijk. Ook voor Eldorado Parken is het van groot belang dat er een zo goed mogelijke oplossing komt die breed wordt gedragen door alle belanghebbenden. De komende tijd zullen wij als VVD dit onderwerp bijzondere aandacht geven en advies vragen van Gennepse ondernemers.

Deze boeiende dag werd afgesloten met een diner bij de Old Inn te Ottersum. Samen met VVD'ers en familie hebben wij genoten van een informele avond waarbij de burgemeester en zijn vrouw kennis konden maken met onze mede-VVD'ers en onze familie die ons steunt in het werk dat wij verrichten voor een liberaler Gennep. Een avond waarvan wij erg hebben genoten en die zeker in goede herinnering zal blijven van alle aanwezigen.