VVD en PvdA vragen uw mening over burgerparticipatie

De raadsleden Holger Rodoe en Theo Kersten werken namens de fracties van VVD en PvdA op dit moment aan een initiatiefvoorstel voor de gemeente over burgerparticipatie. Dit heeft uiteraard ook de aandacht van de overige raadsfracties en dus reden genoeg om een burgersavond te organiseren over het onderwerp.

De raad van de gemeente Gennep nodigt inwoners derhalve van harte uit om mee te doen aan de Burger Ontmoetingsplaats met het thema ‘de betrokken burger’. De avond vindt plaats op maandag 25 februari van 19.30 tot 22.00 uur in Pica Mare aan de Picardie 34 in Gennep.

De betrokken burger

De gemeenteraad neemt besluiten namens, maar vooral voor de burgers van de gemeente. De raad van de gemeente Gennep vindt het daarom belangrijk om de burger zo goed mogelijk te betrekken bij het ontwikkelen, realiseren en uitvoeren van beleid. Hoe kan dit worden bereikt? Wat de raad betreft door hierover in gesprek te gaan op 25 februari. Samen in discussie te gaan over de problemen waar we tegenaan lopen en op zoek gaan naar mogelijkheden die een goede betrokkenheid van inwoners kunnen bewerkstelligen.

Aanmelden

Via de griffier van de gemeente Gennep Peter-Paul Moors kunnen inwoners zich aanmelden voor deze bijeenkomst, telefoon (0485) 494281 en e-mailadres pp.moors@gennep.nl. Ook zonder aanmelding is men welkom. Meer informatie over de bijeenkomst is te verkrijgen bij de raadsleden Theo Kersten 06-38701914 en Holger Rodoe 06-23133341.

Burger Ontmoetingsplaats

De gemeenteraad houdt enkele keren per jaar een Burger Ontmoetingsplaats. Doel hiervan is inbreng van burgers te verzamelen over een bepaald thema. Het woord is tijdens deze avond nadrukkelijk aan de burgers en vertegenwoordigers van bedrijven en instellingen. De verzamelde informatie wordt gebruikt bij het ontwikkelen van gemeentelijk beleid.