VVD Gennep bij Collegetour voor nieuwe raadsleden

Dat de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 steeds dichterbij komen valt niet alleen aan de politieke spelletjes van sommige fracties in onze gemeenteraad op te maken. Als VVD Gennep zijn wij immers ook al sinds begin februari aan de slag gegaan om onze beoogde mensen voor de groslijst te trainen en de lijst daardoor nog beter te maken. Het begin werd gemaakt tijdens de training van Tamara Venrooy en Eric van der Burg, maar afgelopen zaterdag werd er een Collegetour door de landelijke VVD georganiseerd.

Uiteraard waren hierbij onze huidige fractievoorzitter Janine van Hulsteijn en raadslid Holger Rodoe aanwezig, samen met ons burgercommissielid Marco de Haan.

Tamara Venrooy tijdens een drukke CollegetourTamara Venrooy tijdens een drukke Collegetour

Zo kwamen dus, nota bene een jaar voor de verkiezingen, dit weekend in Amersfoort ruim 1200 potentiële VVD-raadsleden bij elkaar. Een unieke kans om tijdens het dagvullend leerprogramma inspiratie op te doen van VVD’ers die al een liberale carrière hebben doorlopen. Onder meer minister Stef Blok, fractievoorzitter Halbe Zijlstra en Tweede Kamerlid Klaas Dijkhoff deelden hun ervaringen als raadslid in Nieuwkoop, Utrecht en Breda.

Het meest indrukwekkende programmaonderdeel was de eigenlijke Collegetour, zoals we die ook van de televisie kennen, met onze minister-president Mark Rutte en Eurocommissaris Neelie Kroes. Naast vragen van de interviewer beantwoordden Mark en Neelie ook vragen van aanwezige leden over hun persoonlijke afwegingen en het verloop van hun politieke loopbanen.

Mark Rutte en Neelie KroesMark Rutte en Neelie Kroes

Het was een boeiend programma dat werd gepresenteerd door staatssecretaris Sander Dekker en fractievoorzitter in Wassenaar Anouk van Eekelen. En wij hebben natuurlijk tijdens de lunchpauze gebruik gemaakt van ons netwerk binnen de VVD om de gemeente Gennep landelijk verder op de kaart te zetten. Zo kwamen wij niet alleen collega’s uit Venray en Boxmeer tegen, maar konden wij ook spreken met de Tweede Kamerleden Michiel van Veen, Mark Verheijen en vicefractievoorzitter Tamara Venrooy.

Janine van Hulsteijn en Holger Rodoe met Tweede Kamerlid Michiel van VeenJanine van Hulsteijn en Holger Rodoe met Tweede Kamerlid Michiel van Veen