L1: Janine van Hulsteijn licht besluit Diekendaal toe

Na de raadsvergadering van 17 juni 2013 was het voor VVD Gennep fractievoorzitter Janine van Hulsteijn vanochtend alweer vroeg verder met de nabeschouwing van de avond. Afgezien van vele dankbetuigingen door bewoners en telefoontjes van andere belangstellenden had Janine vanochtend ook een interview met L1. Samen met de gedeputeerde Patrick van den Broek (CDA) mocht zij uitleg geven over het besluit en de vervolgstappen.

Janine gaf aan dat wij als VVD de afgelopen jaren al met herhaling hebben gewerkt aan een constructieve en duurzame oplossing van de problematiek. “Permanente bewoning gebeurt al vijftig jaar, de situatie is historisch zo gegroeid, de mensen die op Diekendaal wonen staan gewoon ingeschreven in de gemeentelijke basis administratie in de gemeente Gennep betalen gewoon OZB en rioolheffing. Er wordt gewoon al vijftig jaar lang permanent gewoond en de gemeente heeft dat decennialang gedoogd en daarom zijn wij bezig met de legalisatie van een bestaand feit.”

Onderwerp van discussie was tevens de vraag of de provincie akkoord zal gaan met de voorgestelde bestemmingsplanwijziging door middel van functieaanduiding. Op advies van gedeputeerde Erik Koppe betrekken de initiatiefnemers VVD, PvdA en D66 van begin af aan de ambtenaren van de provincie bij de plannen, waardoor iedereen op de hoogte is van alle politieke wensen in de gemeente en de eisen van de provincie.

Janine van Hulsteijn

Jammer genoeg gaf gedeputeerde Van den Broek tijdens het interview aan minder positief in deze zaak te staan, terwijl zijn informatie, die hij heeft verkregen van wethouder Voncken, feitelijk onjuist is. Hij gaf namelijk aan dat een gemengde bestemming op het park onwenselijk is, hieruit blijkt dat hij niet goed is ingelicht, aangezien dit ook helemaal niet de bedoeling is van de initiatiefnemers. Er blijft op het hele recreatiepark Diekendaal de bestemming recreatie, echter wordt de toevoeging opgenomen van functieaanduiding ‘wonen’.

De komende weken zal uit contact met de provincie moeten blijken in hoeverre de provincie mee wenst te gaan in deze ontwikkeling.

Het volledige interview kunt U hier vinden.